fredag 5 december 2008

Åter i Sundsvall :)

Som sagt blev ju matchen mot Njurunda som ligger lite utanför Sundsvall eller är det kanske tvärtom inställd men jag bestämde mig för möta rädslan ansikte mot ansikte och åkte tåg ner dit själv. Mötte Billy på bussen som skulle till Uppsala. Vi var vid Gävle tågstation vid 14 och mitt tåg gick inte fören en timme senare och Billys tåg 14.30. Så vi köpte oss varsin macka och åt. Sen ringde Maria och vi pratade väldigt länge. Så gick bra ändå att vänta på tåget och vara nervös över att missa det. Petra L och hennes mamma var också där. Väldigt väldigt längesen jag träffade Petra L må jag säga. Jag tänkte gå och ställa mig och vänta vid mitt spår när Maria berättade att dem ibland bytte spår. Så jag väntade en stund till vid tavlan som visar vilka spår och sånt och det blev så att dem ändrade. Så tur att jag stod kvar. Kom med rätt tåg också, så nu har jag klarat av att åka tåg själv. Bra att veta till framtiden och bra att kunna nu. På tågresan lyssnade jag massa Lars och målade framtiden. Jag kan måla framtiden :O Målade Maria i en kjol som hon på kvällen sen också använde. Fick lyssna på Lars genom mobilen, det är inte lika trevligt som att lyssna på MP3:en.. Och batteriet dör så fort på mobilen, men tur så har dem eluttag på tåget.

Framme i Sundsvall stod Maria och väntade på mig. Trevligt att ses! Vi gick hem till henne och käkade tacos. Mycket gott! Tack för maten. Maria fick sms från en av hennes Sundsvallskompisar att vi kunde komma på förfest hemma hos henne. Lite lässkigt tyckte jag allt att det var. Lässkigt att träffa nytt folk.
Innan vi gick till Johanna, hon med förfesten spelade jag massa Lars låtar och Maria bjöd på likör 43 som blandat med mjölk faktiskt inte var helt förskräckligt. Till och med drickbart. Smakade Dumle. Men Maria (Och Mathilda!), ni har FEL!
Maria har gölligt julpynt :)Hon är rätt göllig hon själv också :) Och så har hon Polly med julsmaker.

Efter lite fotoförsök med våra mobiler och Maria tillslut skickade den fulaste bilden gick vill Johanna i typ huset bredvid. Där var också Ylva och Johannas hund (En) Dollar. Och lite senare kom Karin också. Jag blev nog bäst kompis med Dollar, vi lekte i stort sett hela kvällen. Han var inte ens med på paus. Men söt vovve, och roligt med en hund! Barnet i mig finns fortfarande kvar, haha. Men han var lite galen också, Dollar. Hade blåmärken över allt på händerna och nedre armarna dagen efter :P Men det var kul hemma hos Johanna. Särskilt dem där fina lekarna. Det är en ren, vaddå, en ren.

Innan elva gick vidare till Kåren, för om man kom innan elva fick man gå in gratis utom jag som eaf stod på listan. Men när vi kom dit fick jag ändå gå in gratis, yeaah. Spännande ställe det där, Kåren. Massa spännande tunlar på nedervåningen. Påminde om ett gammalt fängelse. Det tyckte Karin också. Men lite synd om Maria som hade ont. Men jag klarade att dansa själv med Karin. Haha lite roligt när vi letade efter Ylva och Johanna på toan. "Ylva!" fast vi såg henne inte, men så svarade hon. För hon var där, haha :D

Efter kåren gick vi till Max och åt. Karin hade gjort en, vad dte nu heter. En sån där när man ska säga en siffra och sen en färg och sen får man något man ska göra. Jag skulle skaffa mig ett kvart i tre ragg men synd så var klockan kvart över annars hade jag helt klart gjort det =P Nää, det var roliga kompisar du har Maria. Mycket bra att du har dem. Superhalt ute. Kul när jag höll på att ramla flera gånger på raken och en kille som gick förbi sa att det var blixhalka idag.. Sen ramlade jag på riktigt en gång. Typiskt mig.. Var riktigt skönt att komma in sen och sova.

Söndagen blev inte riktigt lika bra. Stackars Maria! Hon hade ringt om sin smärta och dem hade sagt att hon skulle komma in till sjukhuset. Så hon väckte mig och sen åkte vi in. Lite spännande att åka buss i Sundsvall allt. Maria fick medicin och förhoppningsvis blir allt bättre. Sen åkte vi tillbaka igen och käkade på Barista underbara Barista. Lika gott som alltid. Blev både gamla hederliga maten och sen fika. Åt nån rolig pepparkaksmuffin, som han kassan sa något roligt om.. Hm, vad var det han sa..

Det blev lite fult sen haha. Men det slutade ju bra eaf. Blev dags att gå från Barista och hem till M igen. Och så åkte jag tåg hem igen. kom hela vägen till Hofors och allt. Fick även följa med bussen när han fyllde på olja :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hohohaha vad skojsigt att läsa, det fanns mycket att kommentera men det första som slår mig är att Barista-nissen sa att den var banalt god XP
Väldigt roligt att ha dig här och tack för att du följde med till sjukhuset! Tur att du var här just den här helgen.