torsdag 18 december 2008

Kafeterian

Efter matchen pratade jag lite med M&M. Dem åkte hem och åt och sen kom dem hem till mig en stund efter att jag upptäckt att det var ungefär två timmar tills jag skulle stå i cafeterian. Så satt hemma hos mig en stund och snackade innan dem lära åka för dem skulle på Lucia i kyrkan, h0h0 :P Åkte med till bruket där jag handlade en Ubåt, 3 Poweking med cola och en Marabou. Sen gick jag till ishallen, var där först. Men jag hade nycklarna så kunde låsa upp och börja. Sen kom Sara, lite senare Emelie och tillsist Krisse. Var rätt lungt att stå där, inte så mycket att göra. Kokade glögg för första gången. Jag var rätt bra på det må jag säga.. Smakade på den också, usch. Rolig och lite underlig tant som skulle köpa glögg och fyllde en mugg och sa sen att glöggen var slut. Så jag började fixa mer. Efter ett säger hon är det ingen som vill ha betalt lite surt. Jag trodde hon väntade på mer glögg och dem andra trodde att hon redan var klar. Sen frågar hon om glöggen innehåller alcohol, vilket den gjorde. Då ville hon inte ha den.. Kunde hon inte ha frågat det innan? ;) Men roligast var när en tant kom med en hallfull kaffemugg till mig och sa "Du kan ta den här, jag vill inte ha nå mer..", ookej.. Kunde hon inte ha slängt den själv?
Emelie gick rätt tidigt så jag fick ta över korven. Var inte så där jättebra på det men men.. Tänkte också gå lite tidigare men blev inte så. Var roligt att prata med Sara och Krisse, sen kom föräldrarföreninges-Monika och hjälpte oss att stänga. Fast hon trodde att jag skulle ha kunnat klara det själv. Så hon hade inte behövt vara där egentligen.. Men det var ju längesen jag stod där nu. Samma med Emelie när vi skrev upp oss vilka som skulle stå i Cafeterian och Camilla ville att nån som kunde skulle vara med. Emelie sa då att jag hade erfarenhet. Jag är lite halvkänd som kafeteriarproffs ;D

Inga kommentarer: