torsdag 4 december 2008

Skola

Så i onsdags blev det dags att ta 41:an till Gävle igen för en föreläsning och sen började vi filma. Jag gillar föreläsningarna mycket, dem är mycket roliga. Vi fick reda på vad labb 3 skulle ha för tema. Den ska innehålla tre känslor, kommer inte ihåg vilka nu. Sen fick vi i vanlig fantastiks ordning se lite videoklipp. Bland annat en film en tidigare årgång gjort på detta tema. Efter föreläsningen åkte Olov och SMartin iväg för att försöka få tag i en polisdräkt. Så blev lite väntande på dem. Satt och läse i min superbra Buffy bok om alla avsnittena. Tyvärr fick dem inte tag på någon polisdräkt men det löstes tycker jag på ett roligare sätt. Sen blev det att gå till en skog för att filma. Lite kallt att stå i snön med Coneverse med håll i.. Vi hade inget band att spela in på heller, för vi fick inget nytt av Sven och Olov hade inte med det gamla. Så han och SMartin sprang hem till Olov och hämtade det. Blev väldigt mörkt så det blev svårt att filma, men det första vi filmade på KMartin när han slår med en sten användes sen. Så vi gick in och spelade in Greenscreen scenerna (Inte riktigt nybörjare som jag tänker det..). Min första gång i ett Greenscreen rum var roligt. Och så fick jag spela monstersopsäcken, haha. Det var en av dem roligaste rollerna jag haft :P Sen blev det lite lek och SMartin tyckte jag skulle filmas i min gröna tröja. Blev en hulkenimtiation och en fin dans efter att SMartin tyckt jag skulle dansa ;D När vi var klara skulle jag inte hinna till nästa buss så Olov föreslog att jag skulle vara med och spela Kod. Det gick ju väldans bra.. Men jag lyckades döda en eaf och det var Gud. Inte illa. Inte illa alls. Men det var nog där någonstans jag upptäckte att mitt fortsatta Koddande inte hade någon fortsättning och slutade där.

Inga kommentarer: