måndag 15 december 2008

Hockey!

Förra veckan var en mycket rolig hockeyvecka!

På måndagen hade vi våran andra fysträning. Jobbigt men nyttigt. Gjorde ungefär samma sak som första gången.

Tisdagen hade vi fått träningstid igen. Var roligt efter träningen när jag tog sällskap med Elna och Charlotte, som Elna skulle visa vägen till busstationen för. Vi pratade lite om lägenheter. Charlottes var väldigt liten, hennes tvåa (kanske var hennes förra lägenhet..) var mindre än Elnas och min etta. Fast det vara bara det att vi kom på att Elnas lägenhet är mycket större än min. Vi pratade om kök och Charlotte sa att man bara kunde snurra ett varv i sitt, precis som i min. Men Elna sa att i våra får de plats med matbord och sånt. Och sen fick jag reda på att hon hade balkong också :O "Har du ingen balkong!?" Hon har ju värsta superettan. Sen gick vi och tittade hur det såg ut hemma hos Elna. Hon hade en jättestor hall och allt var stort. (Och mycket Brynäs saker på väggen..) Sen gick vi hem till mig och tittade.

Onsdagen blev det ännu en isträning. Först hade vi Luciaträning. Hade fått en timmes ispass till det men det tog kanske tio minuter.. Och tomtarna visste inte ens om det. Så vi bytte om snabbt och gick på is tidigare och körde matchspel tills vanliga träningstiden började. Anders var med och spelade, roligt! Han ska förresten kanske flytta till Miami och träna lag där. Coolt! Men riktigt duktig är han! Blev ett långt ispass det där, men roligt roligt.

Torsdagen var dagen av vila ;) Fast då var det Tomtekväll och vi hade ett prickskyttegrej. Jag skulle egentligen stå två timmar, mellan 18-20. Men Mathilda tyckte jag skulle stå från klockan 17. Jag sa att jag skulle göra det ifall jag hann hem från skolan vilket jag gjorde. Så blev att stå där i tre timmar. Först med Klara också. Sen skulle Therese stå dem två sista timmarna med oss, men hon var inte där länge.. Men det var roligt tyckte jag. "Ska inte polisen komma och skjuta då" - Mathilda, hon var med rolig :D En unge sa att han hade gjort av med 80 kr där, haha. Och Emelies lillebror Kevin vann hur många cola glas som helst. Man fick skjuta fem skott för fem kr. Satt man tre fick man ett Cola glas, annars fick man ett plastarmband där det stod nåt med Sverige på. Men jag hade lämnat in två filmer som priser (först skulle vi lämna in priser, men var inte så många som gjorde det, men vi blev sponsrade av Spar-Arne istället med Cola glasen.) Men vi kom på att om man satt alla fick man en av filmerna som Lunka trodde var där men dte var dem inte, men Krisse hade dem i bilen så det löste sig. Det var två stycken som satt alla fem. Den ena fick Nu är det jul igen och den andra ville hellre ha ett Cola glas. Så Grinchen blev kvar, både Krisse och Mathilda var väldigt sugna på den.. Jag och Klara hade ett lite fotofight också, haha. Antonia kom också och stod ett tag. Och det var visst jag som skulle räkna målen, haha.

Fredagen hade vi en till ispass. Körde mycket fem mot noll fem mot två. Vi gick av lite tidigare för att hinna duscha och åka till Folkan där vi skulle äta julbord och se julshowen.

Lördag var det matchdags. Och så stod jag i cafeterian.

Söndagen skulle vi städa läktaren. Vad många vi var.. Men det gick fort eaf.

Inga kommentarer: