söndag 21 december 2008

Måndag i skolan..

På väg till skolan började jag att läsa gårdagens inlånande bok :) Väll i skolan sms:ade jag Olov och frågade om han var i skolan och i så fall i labbet? (Han har ju en vana att sova över ;D) och fick till svar: Nej:@. Vad snabela:et betyder vet jag inte, men det verkar vara liknande som :0, fast lite mer förvirrat. Fast det var ett skoj, för nån halvminut senare kom både Olov och SkäggMartin gående förbi där jag satt. Vi gjorde grundklippningen. Lärare Robban kom förbi en stund och gav oss tipset om att grej var bättre att köra på ett annat klippningsprogram, behövs inga förkunskaper.. Så vi gick till deras labb och laborterade. Per och Dimitri i deras klass var lite roliga.. Vred på SMartins skärmm kopplade in en till mus blev ett riktigt mästerverk av Per på SMartins skrivbord. Stenen över SMartins huvud var inte så dålig den heller..
"Det är reta Brevert dagen idag.." - Dimitri
"Nej." - SMartin Brevert
"Jorå." - Dimitri
Olov fixade med blodsplattereffekten (haha, vad ska man säga..), KepsMartin som faktiskt kom lite senare än oss andra dock höll på med jadu det vet nog ingen medan jag och SkäggMartin satt och tittade på hans datorskärm där ingenting funkade."Det var ett av mina senaste trick" - Per när han råkade ha ner en av KMartins saker.. Och Per tittade lite på vad vi höll på med en gång och SMartin sa något med att han spionerade och Per svarade med: "Jag behöver ju inspiration.." Haha! Fick lite mer hjälp av Robban sen eaf.. Pers svar på vad som skulle fixa så det sluta krångla var "du måste starta kod" (Jag har eaf skrivit upp det som ett citat i mobilen så det borde ha varit i den situationen han sa det).
Sen blev det Kodpaus i nån timme. Själv fortsatte jag läsandet tills jag märkte att sista bussen innan jag skulle komma sent till dagens fysträning snart skulle åka. (Jag hade tänkt tagit nästa buss, men det verkade inte som att kodpausen var slut på ett bra tag så..) Sa till SMartin att jag lära gå och han sa att jag kunde göra det, han hade nog inga tankar på att sluta spela inom den närmsta tiden ;)

Inga kommentarer: