torsdag 4 december 2008

Resten av filmandet

På torsdagen spelade vi in det som var kvar. Då hade vi en annan tjej med oss som spelade polis, Sara heter hon och var riktigt trevlig. Själv spelade jag lik dagen till ära. På en bro, lite hängade över ner mot vattnet. Sen filmade vi när två stycken svingade mig som om dem skulle kasta i mig. Vi gjorde detta två gånger så Sara kunde stå på både ställena eftersom dem hade en idé om att klippa ihop så att det var två Sara. Inte riktigt nybörjarkurs som jag tänker det.. Filmade också i deras labb som skulle föreställa en polisstation och vid bunkern i skogen vi hittat. Roligaste med polisstation scenerna är förutom att det finns jättemånga Sara, det här med ingen musik. När Robban först berättade om labben så han att vi skulle använda måttligt med musik så ingen gjorde det som en musikvideo. Nån kom på den roliga idéen om att en "polis" ska ha hörlurar på sig, men sen när han öppnar skivspelaren på datorn är dte en lapp där i där det står "Ingen musik". Vi höll nästan ¨på att glömma det, tur att jag hade med oss våran storyboard så jag kunde komma på det. När vi spelade in vid bunkern skulle jag först klättra upp på en kulle bredvid den och kasta ner säcken, men det blev bättre om säcken låg där bara. Men eaf så var det nån konstig växt som fastnade på mig. Jättelässkigt. Det var massa små bollaktiga saker som satt fast mestadels på mina vantar. Hann inte att vara med på sista scenen dem spelade in utan gick till bussen efter vi var klara med bunkern scenerna.

Dem hade matte den här dagen så fick vänta en stund på dem. Blev antagligen sista gången jag lyssnade på musik med min MP3 och sista gången jag läste 2008 års allmenacka. För jag kan nämligen inte hitta dem nå mer :(

1 kommentar:

Anonym sa...

Så roligt att göra film ju! Någon film borde vi i alla fall hinna göra innan nästa höst!