tisdag 23 december 2008

Mindre frisk :/

Vart fortfarande sjuk i måndags. Fick feber första gången natten på lördagen. Vaknade helt svetttig någa gånger då. Men går bra att göra saker ändå bara jag äter alvedon.. Vaknade vid elva och tittade lite grann på Air Buddy som gick på teven tills pappa ringde och sa att han skulle åka till Värmland då. Blev lite panik för jag hade inte slått in julklapparna som skulle med han. Så Billy och Kent som pappa skulle åka med dit fick vänta en stund medan jag slog in en del av julklapparna, tills julpappret tog slut. Men pappa sa att han kunde slå in resten i Värmland.. Samtidigt hade jag feber utan alvedon där, lite jobbigt. Sen var jag handlade vilket var jobbigt det med innan jag gick ner till hockeymötet vi hade. Hoppade träningen, var inte riktigt i rätt skick för att träna. Hoppas det blir bättre nu då efter mötet! Elin A tog mig som exempel, att jag hade varit på mest träningar förra säsongen fast jag hade bruten fot. Och Micke tilllade att jag bara missat en träning den här säsongen fast det blev två den dagen.. "Det finns inga dumma frågor, och om det fanns hade jag redan ställt dem för längesen" - Andreas, haha. Hemma igen på kvällen nån gång kom Mirsad och Jasmina utanför med min julklapp, Buffy säsong sju som jag sa att jag önskade mig nån dag tidigare. Så nu har jag snart alla.. Dem fick sina julklappar också, förutom en som jag då för tillfället tappat bort. Blev lite panik att slå in dem också.. ;) Sen slutade kvällen med Gilmore Girls.

Idag har jag fortfarande feber, suck. Vil bli frisk! Mamma kom och hämtade mig vid ett och så åkte vi hem till dem och käkade sallad. Sen klippte hon mig och färgade håret på mig. Skönt att vara mycket blond och ha kort hår igen. Tack för hjälpen mams! Och jag tycker håret luktar så gott när man just har färgat det. Nu hatr jag julskinka hemme, gott! Fast det fanns bara stark senap på Ica idag så hoppas den inte är för stark så det inte går att äta.. Träffade och pratade en stund med monika idag också, trevlans! Och sen träffade jag Depå-Matilda på Ica. Trevlans det med. Hon skulle spela Bingolotto idag. Själv har jag haft på Uppesittarkvälls-programet på Fyran hela kvällen, haha. Rätt spännande ändå. Har tvättat och diskat också. Känner mig duktig. Men var jobbigt med ett snurrande febrigt huvud. Prata med pappa och farmor också, farmor är ännu sjukare än mig.. Blivit fast i Julskum också, fick en påse gratis av Ica men trodde inte tyckte jag tyckte det var så gott men det är det! :) Nu blir det vilning framför teven och hoppas på att bli lite friskare tills imån. Borde slå in julklapparna, men hinner göra det imån.. Snart är det juuulafton! :)

Inga kommentarer: