söndag 2 november 2008

Trippelkalas # 1 - Del 3

(Sen när alla gått hem gick jag hem till mamma en stund och lånade hennes dator. För hon skulle bort på kvällen.)

Efter ett par timmar där kom Mo och hämtade mig och vi åkte vidare till Marias hus. Där det blev pommeskalas. GOTTGOTTGOTTGOTT! Fick inte spela nå Kalaha för Maria dock, det dorg ner lite på betyget.. Och så fick jag paket. Snyggaste t-shirten jag sett. Så klart en Hedwig t-shirt. Mo hade skapat den själv, duktig som hon är. Suveränt fin. En vit t-shirt med med texten "Hedwig And The Angry Inch" och en varsin bild på Johannes Bah Kuhnke och John Cameron Mitchell. På baksidan står det "And`re shining like the brightest star, a transmission on the midnight radio"TÄÄÄÄCK! <3

Fick också en till Sweeny Todd, hoho. Det var ett riktigt fint pommeskalas. Tack M&M och Bo och Kerstin.

Blev rikitgt fin i håret sen också, hade två toffsar och satte presentsnörren och sånt i dem. Sen åkte vi till Borlänge och tvingade dem att lyssna på Hedwig på vägen dit. Maria, Hedwig kan man lyssna på jämt! Väll i Borlänge gick vi till nå ställe som Marias släktingar tipsat om. Stod i kö förevigt i kylan. Men det gick bra, fick inte den där känslan jag brukar få när jag väntar på saker denna gång. Kan man vara jobbigare eller? haha. När vi äntligen kom fram efter kanske en timmes väntan fick Maria komma in men inte jag. Vakten sa att det var 22, vaddå 22? 23 ska det vara i så fall..Och varför fick Maria först komma in.. Jag tror vakten lurade oss, den jävla jävlen som jag brukar säga.. Så vi drog till ett annat ställe. Hann inte med så mycket dansande med var skojändå. Och M bjöd mig på en Cosmoplitan. Det var gulligt av henne och den smakade inte alladeles förfälligt heller.

I kön till jackorna hade vi en fin konversation,som någon annan också råkade höra.. "Ursäkta, letar ni efter en rik pojkvän?" - Kis vid namn Henrik "Jag letar efter rika pojkvänner från Sundsvall till dem. Jag vill koppla dem till Sundsvall" - Maria om Moa och Hanna "Jaha. Jag är rik men jag har tyvärr ingen koppling till Sundsvall " - Henrik "Va synd.." "Jag har en mamma som bor i Sundsvall, men jag har ingen koppling dit... Usch vad hemskt" - Henrik Haha!

Fick våra jackor och Henrik tog kronjackan,det var nåt med kronan men jag kommer inte riktigt ihåg vad, vi skulle ge den till nån eller nåt.

Stod ute och pratade en stund. Han sa massa citat, skojig kis det där :D Vi var dem roligaste han träffat ikväll eller nåt sånt och vi var bildade eller vad det var han sa.. Och så sa han grattis till mig.. Lite senare presenterade han sig och skakade hand, fast bara med mig. Och sen tyckte han att det var lite jobbigt att han glömt vad Mo & Maria heter, haha fast dem hade ju aldrig sagt det.. Sen följde vi med honom genom Borlänge till hans kompis Johan. På vägen fick vi se hur utbyggnaden av Marias Borlänge släkt hus hade gått. Såg fint ut! Johan var inte hemma än så fick stå utanför och vänta ett tag, men han skulle skynda sig Johan haha. Efter en stund kom han och en tjej och vi gick in till hans roliga lägenhet. Snygg lampa där och roliga bokstäver på kylen. "Ni kanske undrar vad ni kommit till för ställe...men där finns det chips" - Johan eller Henrik.

"Och så kan ni mysa med Johans skägg, det är väldigt mysigt" - Henrik tipsar oss om aktiviteter på efterfesten, HAHA! Även kände dem en lite grann som går i samma klass som Maria. Världen är lässkigt liten. Sen blev det möte i köket. Disskuterade tvätthängaren, jag borde införskaffa mig en större sådan en lika stor som Johan, eller kanske större.. Vi bestämde oss för att gå på en promenad. Johan var snäll och lånade oss ett paraply som Henrik senare visade hur fint man gick med i Stockholm. Vi kom en liten bit och kom sedan på att vi kunde ta bilen Pilen istället. Henriks bil. Haha, rolig människa som såg oss när vi kom på det och heltplötsligt vände håll. "Har ni svårt att bestäma er.." Maria var den första damen som fått köra hans bil. Så jag, Mo och Henrik hade ett litet möte först om hur bra Marias bilkörningskunskaper är.. Dem är riktigt fina och även fast hon hade mycket press på sig gick det hela galant. Vi körde till nå ställe där Henrik hade en parkeringsplats. Sen gick vi till Marias bil och åkte tillbaka till Johans lägenhet. Pratade om slämmig kassler med Mo (eftersom den ena av Icas smörgåstårta hade innehållit det..) "Va, vem var slemmig?! Johan?" - Henrik, hoho. Sen gick Henrik tillbaka hemtill Johan och där ser vi nog aldrig dem igen, men det var en rolig kväll! Vi for vidare och letade nånting ätbart till Maria. Sen blev det att åka hemmåt. Utanför mig fastnade vi ett tag en aning trötta. Men när längtan till sängen blev för stor tog jag mig hem och somnar i min säng.

Inga kommentarer: