fredag 21 november 2008

Skolveckan

Måndag:
Skolveckan började med ett möte i deras programrum. Disskuterade vidare omkring våran repetion film. Olov hade ju en idé redan i fredags, så det var bara att utveckla den. Blev lite vanlig utveckling och så lite ovanlig utveckling. Bland annat skulle vårat monster vara en M&M, som kommer från Mad Monster. Vi skulle måla en plastpåse så den såg ut som en M&M. Men dem kom snabbt på att det nog var rätt svårt att måla en plastpåse, så det skulle bli en svart M&M. Ny smak, lakrits, haha. Han hade något fint namn jag inte minns, nåt med Negro. Det var bara han själv som fick kalla sig själv neger, alla andra sa afroamerikan :D Sen fick han en sidekick också, en gammal Superhjälte roliga punkaren i tvåan kommit på för länge sen. Det var två till från en annan grupp också som försökte komma på filmidéer vid ett annat bord, den ena kallas för Blomman eaf. Det var en del fina idéer det :D Bränna bocken och en polisjakt efter åt. Sen kom det visst Japaner ut från Bocken. Sen slutade vårat gruppmöte och alla gick, antagligen och spelade Kod.. Jag stannade kvar och lyssnade på alla fina historier den roliga punkaren i tvåan berättade, haha :D
Tisdag:
Hade möte igen. Olov målade en story board, han duktig på att rita också! Första bilden är så cool. Han undrade om inte nån kunde skriva under bilderna vad som händer och det blev jag. För enligt SMartin har tjejer alltid en fin handstil. Om nån undrar så var inte KMartin där den här dagen heller. Inte hörde han av sig till någon heller.
Onsdag:
Hade bestämt att vi skulle mötas på skolan vid 11. Hade ett snabbt litet möte, sen spelade dem Kod gissar jag på att det var och jag satt på en bänk bakom SMartins plats nästan längst bak i deras labb och läste i underbara En Komikers Uppväxt.
13.15 var det dags för föreläsning med en ny lärare. Roliga Gabor och hans hundar! Han påmånde lite om svande under våran Gymnasietid. Svävade väldigt mycket, och trodde vi slutade klockan 16 fast det är 15. Men lite drygg en ska vara då, var tyst! Och jag tror inte du har sett den filmen. Skönt när Gabor inte tänkte på samma sätt som honom.
Torsdag:
Bestämt möte igen vid 12. Först spelade dem lite kod. "Man måste älska det faktum att hundarna kan klättra i stegar" - nån Kodspelande kis. Sen hade vi ett jättekort möte, där vi planerade in filmning och klippning. Jag hann med 13 bussen hem sen. haha. Men Olov och SMartin sa nåt med, vi drar bara hit dig hela tiden. Men det är luungt.
Fredag:
Föreläsning med Robban igen. Så kul att ha föreläsningar när man får se massa filmklipp. "Bara det inte är hundar" - Blomman.
"Hej allihopa!" - Robban men det är ingen som svarar förtutom jag men väldigt tyst.
"Ingen som svarar, vad hemskt" - Robban
Fick se massa videosar av regisören Michel Gondry som bland annat gjort Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Det är en av Robbans favoriter. Dem videosarna han visade oss var mycket coola. Vi fick se lite "Youtube flum" också av Gondry, hihi. "Det skulle snarare bli en videomusik" - Olov
Sven kom förbi en stund, han man lånar kamerar av och sånt och berättade en sak.
"Är det inga som har några frågor?" - Sven
"Jo, jag. Är det min läsk du håler i?" - Blomman :D:D
Fick se två bilder på två hus sen. Roliga disskusioner måste jag säga. "Jag lägga ut den på Blackboard så kan ni fortsätta disskutera - Robban.

Inga kommentarer: