söndag 9 november 2008

Bif - HV

Måndagen fortsatte med väskepaus hemma mamma för att sen gå vidare till biblioteket där jag hört vissa rykten om att M&M skulle hålla till. Skulle gå ner för trappan och följa ljudet sade dem. Så jag gjorde som jag blev tillsagd och hittade dem under trappan. Visst en trend här i Hofors att lärare byter yrke till bibbliotekarie. Fin historia jag fick höra eaf. Sen följde med mig till Apoteket där jag införhandlade lite Alvedon, fått tips av Carro att Alvedon plus lite Ibo skulle vara bra mot min nackspärr jag hade, och som jag tror kommer ifrån matchen dagen innan då jag ramlade baklänges och slog huvudet i isen. Gick hem till mig därefter en snabb stund för lite medecin tagning innan Ms mamma Kerstin kom och hämtade oss. Åkte hem till dem och M bytte byxor och vi lämnade av Kerstin och åkte sen in till Sandviken, handlade mat på Donken och åkte sen vidare och hämtade Richard. Sen blev det att åka vidare till Gävle och Läkerolasken. Maria hade nämligen frågat mig om jag ville följa med på hockey. Visst svarade jag och så var jag där. Systrarna Andersson skrattade åt mig när dem såg mig än en gång i Brynäs klack.. Och som vanligt när jag är där vinner Brynäs. Jag vill ju se dem förlora! Jag vill ju se allas ledsna själar i deras blickar. Men nej. Men det bästa ändå med att åka till Asken är ju deras goda apklubbor aka Djungelvrålklubbor. Stor succé! Inte bara hos mig utan även hos Systrarna Andersson. Körde en Elna den dagen. Kom hem med dem flesta klubborna :D Efter matchen skyndade sig jag och Mo ut till Ms pappas och farfars bil som vi skulle åka med hem. Vi slog med till och med och kom dit innan dem, hoho.

Inga kommentarer: