måndag 17 november 2008

Final Cut Pro

Onsdagen hade vi bokat tid med snubben som lånade ut kameror så han skulle visa oss hur Final Cut Pro funkar. Om jag inte minns fel så heter snubben Sven. Det var lite krångligt. För jag fattar inte så mycket det där språket, datorspråket kan vi kalla det. Sen när Sven visat oss färdigt fick vi problem på en gång med hur man får in det man filmat, haha. Men Sven kom tillbaka och hjälpte oss med det. Klippte färdigt det mesta. Jag fick klippa min egna lilla bit när jag går över en bro med gröna räcken. Victor var snäll som visade mig hur man gjorde, skäggMartin och Olov lekte med stolarna utanför tror jag och kepsMartin typ suckade. Sen tyckte han att jag skulle titta igenom alla mina tagningar, men vi hade redan bestämt att den sista var bäst. Och dem andra var ju väldigt lika, så jag tyckte det var onödigt och bara skulle ta mera tid. Jag tror inte han gillar mig så mycket, haha. Men det gör inget så att säga. Han sa typ att han hatade sånna människor som skulle ta den enkla vägen jämt. Men nödigt att ta en längre väg när resultatet ändå ungefär skulle bli det lika. Fanns ett roligt ljudbås i det klipprummet. "Får jag prova låsa" - Olov när kepsMartin var där inne.
"Nej" - KepsMartin
"Men bara prova, det blir roligt" - Olov HAHA!

Vi hann inte riktigt klart, hade ljud kvar och så kom dem på att dem ville ha en explosion i slutet. Jag var inte riktigt säker på om dem var allvarliga eller inte men jag hoppades det för det hade blivit riktigt roligt!

Inga kommentarer: