måndag 17 november 2008

13-22

Torsdagen blev den längsta dagen i skolan. Jag trodde att den skulle bli en av dem kortaste. Det ända vi hade att göra var att välja musik och lägga till den och fixa med expolsionen. Trodde att grejerna skulle ta kanske en timme var. När jag och skäggMartin kom till skolan hade Victor till och med skapat en explosion. Och jag tyckte det såg bra ut när vi la till den. Inte för att jag är nån sorts explosionexpert då, snarare tvärtom. Fattade inte mycket när dem höll på med sina program på deras datorer i labbet.. Men sen så ska dem vara så omständiga, haha. Plus så krånglade en massa saker. I tron om att detta skulle gå snabbt käkade jag en tomat innan jag åkte och hade bestämt att hitta på något med Anna. Det tog längre och längre tid. Vi lära förflytta oss fram och tillbaka mellan labbet och klippningsrummet. Dem skulle ändra explosionen, men blev lika som den var från början tillslut. Sen blev det lunchpaus vid fyra, haha. Blev läsning och ett samtal till Maria som fick underhålla mig ett tag. Sen när lunchpausen var över satt vi och lyssnade på ljudeffekter i säkert en timme. Men vi hittade ju eaf värsta bra ljudet. Även om det tog lång tid för att Olov och skäggMartin skulle lyssna på så mycket, haha. KepsMartin dök inte ens upp den dagen och Victor åkte hem vid tre. Favorit ljuden förutom dem vi valde måste ju ha varit Mad Ape, Demonic Laughter och nåt med Ack Ack, HAHA! Sen laddade Olov ner nåt program med fler explosioner och mitt bland massa explosioner var det en animerad mouse. Så av det blev det Mad Mouse Productions:D

När vi trodde vi var klar med filmen och sparat den, upptäckte vi att det var jättedålig upplösning. Så vi fick gå tillbaka till klipprummet och krångla lite. Jag fatttar inte riktig allt det där vi höll på med. Sen när vi var klara en gång till då stod det bara error när vi skulle spara. Men Olov sa att han kunde vara kvar och försöka fixa det, så jag och skägMartin kunde gå till bussen. Då var jag faktiskt en aning hungrig. Skickade lite sms med Mo som sen ringde upp, för ett långt och fint samtal som slutade när båda fastnade framför teven. Jag framför Gilmore Girls (som jag börjat om att se) och Mo framför Friends.

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt galet, och du som bara hade ätit en tomat! Jag som trodde du lekte med Anna när du undrade när sista bussen skulle gå.. Tur att Statoil har fina öppettider i alla fall!