lördag 8 november 2008

Femte matchen

I söndags var det så dags för den här säsongens femte match!
Hälsinggårdarna Damlag - Hofors HC

Dem är ju lite roliga dem i Hälsinggårdarna, denna gången hade de flyttat matchtiden bakåt utan att meddela Micke.. Men vi fick spela 3*20 sen eaf, denna gången hann vi med den tredje perioden^^ Resultatmässigt gick det inte så bra. Förlorade med 8-2. Hanna stod i första perioden men mådde dåligt sen och höll på att svimma så ambulansen kom och hämtade henne, men jag tror det är bra med henne nu. Så Emelie hoppade in och stod dem två sista perioderna. Fint av henne att ställa upp för laget!

I första perioden så slavar vi mycket i defensiven, vi är för snälla framför mål och ute i hörnen. Offensivt ser det bättre ut och skapar en del chanser men det blir 3-1 i första. Inför andra tvingas vi göra ett målvaktsbyte för Hanna är svim färdig och fryser, så Emelie ställer upp och hoppar in i målet. Hon gör det väldigt bra matchen igenom, men det gör att vi blir lite utespelare istället. Men vi håller spelet uppe och jag tycker vi spelar jämt med dom men det trillar väl in något mål som kanske inte vanliga fall trillar in.Dom vinner matchen till slut med 8-2. Man jag tycker vi gör spelmässigt en godkänd insats.
Målskyttar: Therese Isaksen & Hanna Hansson
Skott: 47-30
// Hemsidan
Ja, jag gjorde mål också! Nu kanske jag leder poängligan igen, haha.

Bäst var Mathilda eaf, men det är rätt. Man ska aldrig ge upp :D "Bara vi kämpar så tar vi det här" Tilllägas bör var att det var slutet av tredje perioden och vi låg under med 6 mål :D

Inga kommentarer: