tisdag 25 november 2008

Bif-FBK en gång till

Som sagt i torsdags blev det inte särskilt långvarig dag i skolan. Jag som hade tänkt stanna kvar i Gävle tills det blev dags för hockey. För kvällen innan bestämde nämligen jag och Daniel oss för att gå på Brynäs-Färjestad matchen, och som den snälla syster jag är bjöd jag honom på det :D Men jag orkade inte vänta i Gävle flera timmar så satte mig på bussen och åkte till Härliga Hofors. Gick upp till mamma och hälsade på. Lånade hennes dator, blev bjuden på god mat och fick naglarna målade. Lb hade fått sluta tidigare så han fick vänta i Gävle. Åkte in och hoppade av vid rätt ställe där Lb väntade på mig. Vi gick till rutan och sen på kom Lbs kompis Daniel. Vi gick vidare till bussen till Läkerol. "Foppa grillor" HAHA! Men det var visst Foppas Grill. Men med tanke på Foppa tofflorna, så kan man ju aldrig veta ;D

Vi kom rätt tidigt dit. Blev lite handling och sen lite roliga problem att komma rätt. Lite halvtomt på läktaren.. ;D

Läste ut En Komikers Uppväxt i väntan. VILKEN BRA BOK! Matchen började. Det slutade med att jag köpte 20 klubbor, och Brynäs vann för första gången inte när jag är där.Vem sitter där då :D Kära kåberg såklart! Tack <3>Brynäs - Färjestad 2-2
Riktigt snyggt ett av målen från Färjestad. Kul med lite hockey igen :)Blev lite sms mobbad av Elin A, haha. Men det blev inga 3 poäng här inte. Fin kommentar av Elna också på hennes Bilddagbok: "Matchen slutade 2-2, synd att Brynäs inte lyckades göra ett till mål, men nu slipper det bli "tjaffs" mellan mig och Hanna H iaf ;) hahaha"
Jag och Lb fick åka med Marias pappa och farfar hem, det var snällt och roligt. Tack så mycket.

Inga kommentarer: