måndag 17 november 2008

Back to school

Åkte nervös buss in till gävle igen för att möta gruppen. Upptäckte att en i min grupp kom med samma buss, så lärde mig lite genvägar när jag hur han gick till skolan. Vi skulle paxa en kamera tills morgondagen så vi gick dit man kan låna kamera. Men han man lånar av var inte där. En snäll man ringde honom och vi fick reda på att han inte skulle komma fören vid 13. Så blev att vänta en stund, jag underhöll mig själv med att läsa en tidning dem hade deras programrum. Medan dem andra gick och koddade.. Hörde lite roliga historier och konversation, mesta dels från en punkare i tvåan, haha. Sen lite efter ett gick vi dit, men det var ingen där då heller. Satt oss utanför och väntade och då kom samma man igen som hjälpte oss förra gången, han ringd eigen åt oss. Vi hade missat kameratlånaren, nu skulle han inte komma tillba fören vid tre. Så vi gick en fin promenad i skogen mittemot skolan för att hitta ställen att filma våran film på. Hittade massa broar, lite andra saker. Som ett ute gym. Blev lite provning av det haha. En tant som gick förbi oss sa til Olov att han hade en fin hat. "Du går hem oss the ladies" - SkäggMaritn, haha! Sen gick vi tillbaka och fick äntligen låna en kamera. Dem fick för sig att vi skulle spela in när det var dimma, så vi skulle mötas kl sju morgonen efter..

Inga kommentarer: