måndag 5 januari 2009

Mellandagsreanveckan

Vad hände under resten av mellandagsreanveckan då?
På fredagen hade jag den här och den här som dagens låtar. På lördagen kom Mo hit, och vi tittade på nästan hela Körslaget. Tråkigt att Timo åkte ut! Missade bara lite när vi var och hämtade pizza och pommesfritsen. Stannade på Sparköp också för lite dricka till Mo och Toffie och tändstickor till mig. kom på att jag ville ha ljusmys, men då hade jag ju inga tändstickor. Men efter den här kvällen har det blivit en del ljusmys. Efter Körslaget blev det film, såg Tretton. Mo tyckte inte den var allt för dålig eaf. Men lite för snabbt rörande kamera, får ju lite ont i huvudet i början.. På söndagen hände det här. På måndagen följde jag med mamma för lite shopping i Sandviken. Stannade först på Dollarstore, hittade lite grejer där men inget önödigt tror jag det blev som det oftast brukar bli. Sen vidare till stan, mamma hittade en nyårskläning, så nu skulle hon vara lite "glitter och glamour" på nyårsafton. Vi både köpte oss ett varsit coolt nagellack, med nå magnetgrej som gör mönster. Såg fint ut på mamma eaf, själv har jag inte hunnit prova det. "Den där koftan ser skön ut.. Men inte för 250, då fryser jag hellre." haha. På kvällen fick jag sms av Maria som frågade om jag ville följa med på hockey på tisdags kvällen. Jag och Mo hade planerat Hedwig dagen då men bestämde oss för att följa med på hockey istället. Maria hade sagt att hon skulle vara hemma den där veckan men så klart var hon inte det. Så från dess till nu har också handlat mycket om besvikelse. Jag tror Maria märkte att jag blev besviken över att hon inte skulle vara hemma fast hon sagt det, hon kunde ju eaf ha berättat det. Skickade sms igen och undrade vad jag gjorde nu och om jag ville följa med hem till henne och spela World Tour, men jag visste inte vad jag skulle svara så hann inte bli nå svar alls fören Maria knackade på mitt fönster. Tittade på hockey och så skulle Mo kanske komma, men det blev så sent så Mo skulle inte komma. Och Sverige gjorde en massa mål, så följde med dem till Maria. Var roligt att spela, Mo bestämde sig för att komma ändå om hon kunde sova över hos mig och klart hon kunde det. Sen blev det lite biljard också. Först jag och Richard mot M&M, och vi vann. Sen jag och Maria och Richard sköt ner nummer 13 så vi vann. Sen kom Bosse och visade oss hur det egentligen skulle gå till. körde lite jag med då, "du har ju talang" fick jag höra av Bosse, haha men jag vet. Sen blev det lite galet spel gneom att kasta bollar över banan lite hur som helst och tillslut spelade jag och Richard airhockey på biljardborden med biljardkulorna.
På tisdagen var det träning igen, sista träningen innan cupen. Och sen på kvällen blev det hockey igen, Bif-Rögle. Rögle fick ett mål sista sekunden eaf, det var roligt. Blev ett stop på Max sen innan vi åkte hem. Det var inte så kul, men inte så mycket vi kan göra åt det. Karin effekten?

Inga kommentarer: