lördag 17 januari 2009

Sparköps Trofén 09

Tre dagar in på det nya året ägde våran årliga cup Sparköps Trofén rum. Så fult namn att det blir roligt roligt! Första matchen hade mot Skogsbo där tre av spelarna spelade med oss förra säsongen. Dem spelar i en division högre än oss tror inte, inte samma som oss eaf. Har för mig att vi förlorade med 4-0, inte så kul början på cupen. Dessutom blev Stina skadad igen på hennes comeback när hon fick en puck på foten. Vi var inte så mycket sämre än Skogsbo, dem var lite bättre på att spela pucken till varandra bara.Snyggingar!

Nästa match hade mot Nora som vi vann, kommer inte ihåg riktigt med hur mycket. Så vi slutade två i våran grupp och fick spela tredje-fjärde plats mot Hälsinggårdarna. Vi ledde med 2-0 men tappade det när det var tio min kvar ungefär. Suuuuurt. Så vi slutade på än ännu surare fjärde plats. Tråk!Nåt som var roligt var att man kunde följa Sparköps Trofén på internet på våran hemsida. Anders satt i rummet där man spelade musik förrut med sin bärbara dator och såg proffsig ut. Det vill säga när han inte sprang runt och tog en massa kort, som här :D Blev ett kort fotofight med Anders också hähä. "Vad gör du?" - Anders när jag tog kort på honom. Anders var också den som utsedde matchens lirare, en gång tyckte Micke att han skulle utse en av tränarna som matchens lirare. Dem kan ju också göra bra matcher, haha. Det borde han ha gjort :DJag målade en riktigt snygg bild på Krisse på en stor tavla vi hade i vårat omklädningsrum så Krisse målade än på mig också ;DHaha :DTjusigt! ;] Lite roligt när Mathilda låste in mig i duschen.. Sen gick hon därifrån :P Jag försökte ta mig ut men tillslut gav jag upp och knackade på dörren och tur var Therese H och Charlotte kvar. Nypponsoppan den jäklen.. Sen lurade vi in Johanna som var inlånad målvakt för dagen, men hon fick komma ut rätt snabbt.. Hur som helst en rolig cup, men tråkigt att det inte vidare bra resultatsmässigt.

Inga kommentarer: