torsdag 22 januari 2009

Match

På lördagen blev det match, en mycket tråkmatch.

Vi kom till start med 2 femmor som vanligt. Matchen börjar jämt men det är Sveg som tar ledningen. Efter deras mål börjar vi slarva i egen zon och vi tappar folk i mitt zon så dom kunde kontra mycket på oss. Efter 17-18 minuter i första perioden så lära Hanna Jansson kliva av, så Jenny fick hoppa in mål resten av matchen. I period pausen så försökte vi få igång laget, vi gör en bättre period än första men det ramlar in lite många mål, resultatet var inte rättvist men vi var inte värda att vinna heller så som vi spelade.
Skotten: 28-18

Jag fick puttas lite eaf.. Vilket Antonia hade sett från läktaren och berättade för mig sen. Men måste ju stå upp för Therese! Och domaren pratade mig och sa att jag skulle ta det lungnare framför mål och sen visste den andra domaren vad jag heter, lite imponerad att han kommer ihåg. Hata att förlora! Och särskilt mot Sveg.

Roligt efter matchen när jag och Emelie gick runt och letade, HAHA! Och sen när jag vinkade till Svegs buss och någon vinkade tillbaka :) Sen fick jag åka med Emelie och Jimmy den långa vägen hem och Jimmy visste vart jag bodde, vilket jag borde bli rädd för tyckte Emelie, haha.

Inga kommentarer: