torsdag 29 januari 2009

En historisk dag

Måndagen började med att jag vaknade av att Anna ringde vid 10.30, vi skulle gå och sola. Första gången någonsin jag gjorde det. Så en historik dag. Körde tio minuter, var inte helt farligt. Kan tänka mig att göra det igen nån dag. Sen gick vi hem till Annas mamma för att gå ut med Molly en sväng. Kastade pipleksaer till henne, ibland hämtade hon dem då hon väldigt sött skuttade i snön men den del gånger fick jag och Anna gå och hämta dem, haha. Sen skildes våra vägar då Anna några timmar senare skulla jobba så jag gick hem och tog det lungt ett tag. Min sista dag i frihet och allt. Bestämde mig för att ändå gå promendaden. Skönt och blir så glad av all snö, det är så fint så fint. Stannade och tog kort på mitt och Annas verk också.MASSA SNÖ! Hemma igen blev det att duscha och ta det lungt tills jag bestämde mig för att det var dags att gå och handla, då pappa kom. Tog sällskap med han hem och till bruket, blev att köpa Chili con carne att fixa till middag. Men hann inte laga den när jag kom hem som jag tänkt för såg att Syter hade ringt så ringde tillbaka till henne och hon frågade om jag ville följa med på en föreläsning på Folkan om vettiga vuxna om alkohol, nåt sånt. Var mycket bra! En jätterolig föreläsare han var jätteduktig som ett extra plus också. Skratta, gråta, skratta, gråta blev det. "Jag vet inte om det var gud, eller "nåt namn" eller om det var Zlatan.." (Nåt sånt, men det var mycket roligt då eaf..) En mycket bra föreläsning och jag är glad att jag gick. Vill köpa hans bok. Hemma igen blev det att laga mat, blev sen middag men det blir det rätt ofta så ja, jag är van. Käkade ju en macka och en massa Emser innan istället så klarade mig :D

Inga kommentarer: