söndag 18 januari 2009

Match

Så på lördagen blev det dags för match, borta mot Hälsinggårdarna. Pappa ringde och sa att dem skulle komma från Värmland snart, ja! Bra planerat, jag visste att dem antagligen skulle komma den här helgen men inte vilken dag. Men dem var kvar när jag kom hem från Falun så han träffa dem lite ändå :) Matchen eaf, slutade 1-1.

Vi började matchen lite segt. Sviterna efter cupen satt nog kvar i bena lite. Vi tappade en spelare i våran anfallszom så dom kunde kontra väldigt ofta. Dom kom 3 mot 1 eller 3 mot 2. Men Hanna H gjorde matchens första mål efter 12-13 minuter i första. Dom lyckades kvittera innan period vilan efter vi släppt igenom dom lite för lätt.I period pausen pratade vi om att vi skulle fortsätta att checka hårt men våran 3 tjej lära tänka efter så inta alla gick fram. Det tog dom åt sog mycket bra och i andra så höll vi spelet uppe riktigt bra och var närmast en vinst.
Skotten: 20-22

Jag gjorde mål :)

Roligt på vägen hem när vi stannade på Drive in:en på Donken, haha. Och gott med glass! :D
I förrådet igen berättade alla vad skulle göra när dem kom hem, "Jag ska hem och leka med min farmor", jag vann tyckte Krisse, haha.

Inga kommentarer: