lördag 17 januari 2009

Back to Skool

På måndagen fem dagar in på det nya året hade vi jullovsträning igen. Efter den ringde jag mamma och berättade vart hon skulle betala för min almanacka jag fick av henne i julklapp, man skulle visst betala den innan man fick den.. Sen gick upp till mamma för Lova och Carro var där. Carro hjälpte mig att få kompendiumen vi skulle läsa, för mitt blackboard namn och lösenord funkade inte. Sen ville inte Lova åka hem, haha. Men jag följde med till affären för jag skulle också handla lite. Jag och Lova gick själv ner för trappan och lära smyga för det var ju ett lejon där, haha ;D Sen fick skjuts hem också, niiceee. Postade mitt brev också, så nu kan jag få mina pengar för mitt err. Finemang det! Blev att försöka läsa lite sen när jag kom hem, men det var inte lätt. Inte gick det vidare bra för Sverige heller i finalen som var på natten sen. Dem spelade inte särskilt bra men ännu sämre var domarna.

På onsdagen den sjunde januari var det dags att återvända till skolan. Hade varit väldigt skönt att vara ledig måste jag säga. På bussen frågade jag hur mycket ett 30-dagars kort för än som är 19 år kostade, köpte ett sånt =P Vill inte betala nå mer pengar.. Dyrt som det är redan. Väll i skolan satt jag mig vid ett bord och väntade på föreläsningen skulle börja. Olov gick förbi mig glatt och sa hej. Föreläsningen var ingen föreläsning vi fick tid till att börja med sista labben. Olov hade en rolig idé som vi körde på. En robot film :] Robban pratade lite med varje grupp om deras idéer och tyckte våran idé var bra. Så det var bra så kunde vi köra på den. Olov ritade en riktig fin robot sen och pratade vi massa hur filmen skulle vara. :)

Inga kommentarer: