söndag 4 januari 2009

Juldagen

Så blev det min första juldagen. Inte dåligt med sms:ande där ett tag.. Petra hade bjudit hem mig till henne på förfest vid sex, men hade planerat med Maria, Mo & Emma att åka hem till Maria ett tag först och prova hennes julklapp, GuitarHero Rockband :) Men seg som hon är han jag hem till Petra först ett tag. Hade tänkt gå dit vid fem när Petra skulle komma hem och lämna SingStar som dem skulle låna, men kom dit lite efter sex. Samtidigt kom Matilda W och hennes syster Malin dit i taxi. Dem hade ju ändå varit enda borta vid vad det nu heter, det där ovanför Petreskolan.. Så hann vara hemma hos Petra ett tag innan Maria kom och hämtade mig. Elin W och Petras syster Isabella var redan där när vi kom. Mest av tiden gick ut på att titta pp när Petra och Matilda försökte blanda en drink med massa is i en mixer, gick inte så där jättebra. Sen hämtade Malin snö istället, gick lite bättre då. Sen försökte jag och Petra koppla in SingStar men det gick inte så bra. Inte allas. Men tror Elin hade lyckats fixa det sen.Blev lite papparasi fotografning sen, haha.Elin, Petra och Matilda!Haha! Inte lite mobbad jag blev av mamma då ;p Sen nån gång ringde Maria och kom och hämtade mig. Sa till dem andra att vi skulle komma tillbaka senare.Hemma hos Maria rockade vi i Bengas Orkester loss riktigt! :D Innan.Efter. "Se ut som om ni är rockstars i ett band!" instuerade jag.Förtutom att se rätt mongoinspirerad ut ser det ut som jag endast har på mig strumpbyxor, men så är inte fallet mina vänner. Men jag gillar mina strumpbyxor, dem är röda och fina. Det var dem jag köpte denna dagen. Syster hade sagt på julafton att det var några som hade letat efter röda strumpbyxor och trodde jag köpt dem för längesen, men så var det inte. Och Matilda ville också ha röda strumpyxor, dem är så finfina fast jag inte tycker om rött. Var riktigt roligt med RockBand eaf, det vill jag inför skaffa mig nån dag. Mycket skoj men mycket svårt att spela trummorna. Blev att dricka mjölk till det hela också, tror nog det var lite godare än förra gången. Och Hannas julcider som inte var särskilt god. Sen vid halv elva ungefär bestämde vi oss för att åka till Petra, men då var dem på väg att åka till Folkan, haha. Men hann träffa Petra L en stund eaf, det var inte igår. Så vi åkte också till Folkan. Var ett dansband där, haha. Men dem var inga roliga, spelade inga av dem bra låtarna. Men blev lite dans där eaf, min och Mos inleding var bäst. Jag är stark jag.. Träffade en massa människor man pratade lite med och några mindre man pratade lite mer med. Roligast var när Maria ropade "Arvid" och Arvid såg rolig ut :D Träffade på Andreas också som tyckte att jag gjorde rätt när jag knuffade bort några som knuffades, haha. Och tyckte jag såg Micke på dansgolvet också fast han sa att han inte brukade vara där.. Petra och Jonatan var rätt roliga dem med, haha. och Thereses, HANNA! Och Elin A, hon berättade för en att jag ledde poängligan. Och något att jag skulle få en varm tröja eller en termos om jag vann den, jag fattade inte rikitgt vad hon menade.. Sen blev det att gå hemåt, Jag, Emma och Mo bestämde oss för att gå hem. Var mysigt. Och Maria gjorde som hon alltid gör nu för tiden. Det hände mycket under kvällen också.. Hade mina yttekläder i Marias bil och några som stod vid utgången undrade om jag inte skulle frysa. Lite roligt att gå där med guitarherogitrren som vi använt hemma hos Maria. Först gick vi hem med Emma och sen fortsatte jag och Mo hem till mig, på vägen mötte vi Andreas igen. Hemma hos mig blev det att se kvällens Bonde Söker Fru innan vi somnade, synd att det inte slutade bättre mellan Peter och Wille.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha heta rockstars! :P Och jag drack aldrig min cider...