tisdag 20 januari 2009

Tisdaag..

Olov skickade sms om att han skulle förska få sig klippt på förmiddagen så vi skulle inte ses fören på eftermiddagen, men jag visste aldrig när och onödigt att åka in ifall vi inte skulle göra något. Men skicka till olov och han var på väg till skolan så satte mig på en buss till Gävle, där jag mötte Klacken som just kommit hem från Fjällen och skulle åka till gävle och titta lite nästan på en gång, haha. Lite roligt var att Anna kom till Hofors med den bussen vi åkte, fast eftersom jag inte brukar komma så tidigt till bussen missade jag henne men Petra hade sett henne. Roligt med lite sällskap på bussen, som var väldigt packad konstigt nog. I skolan gjorde vi ingenting, haha. Satt och snackade (ovkej, jag stod upp halt sittandes på ett bord..) Sen blev Viktor tvungen att åka hem och kort efter det också SMartin, så jag tog samma buss som SMartin hem. Lite onödigt att åk in kanske, men det var roligt att höra om hur dem skulle få Emilia at se Star Wars filmerna som hon inte sett vilket dem tyckte var konstigt när hon gick den här utbildningen.. Sen vände sig Pasi till mig och skojade att jag inte heller hade sett dem men vågade inte säga något haha.. Men jag har faktiskt sett alla utom en, jag, Elin och Petra L hade ju till och med ett tag för länge sen Star Wars maraton.

Men bra att vi inte gjorde något för då hann jag hem i tid till träningen, där vi fick veta något mycket tråkigt. Dem har tagit bort v årat slutspel.. Men vad snällt. För vi får inte plats på Hockeyns Dag där vår series final skulle ha spelats. Dem två åren innan har vi fått spela på Hockeyns dag, men inte i år. I år får vi int plats. Alla pjklagsserier får plats. Men inte den ända flicklags serien. Rättsvist? Som fan inte. Och jag kan inte någonstans fatta varför vi bara för att vi inte får spela på hockens dag inte får spela något slutspel i över huvudtaget.. Men de är ju såsnälla Merja och dem att vi ska ju få spela en uppvisnings match i någon liten ishall där ingen ändå kommer titta. Men bara lagen från Gästrikland får vara med, det är tre lag i serien.. Och vi pratar om att bojkotta det hela, äbtligen har jag med mig lite folk bakom mina bojkottningar.. Så då blir dem två lag som möter varandra. Kul för dem.. Annars skulle det vara så att ungefär fem spelare från varje skulle få vara med, hur kul är det då? Man vill ju spela kanske säsongens sista match med sitt eget lag. Jag har eaf skickat mail till både Merja som har hand om tjejhockeyn i Gästrikland och Hockeyns Dag komitén, där Merja är med också.. Och även ett mail till Ulf Lundell, haha. För han ska spela på LäkerolAsken dagen efter våran uppvisningsmatch så vi får inte spela den där.. Ja, det var det.
Men vi vill spela vårat slutspel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: