fredag 2 januari 2009

Julafton

Julaftonen firades hemma hos bästa familjen Westling :) Slog faktiskt in en del av julklapparna på kvällen dagen innan, men blev några kvar jag slog in innan mamma kom och hämtade mig. Med på bilden är också mitt juliga påslakan :)Ser ni vad jag ser? Jo, det var för en gångs skull snö på julafton! Wii! På kvällen sen snöade det till och med, mysigt. Det är så det ska vara!Mamma och Lillebror.Det var inte dåligt med folk där nästan alla "Westlingar", men det vara roligt tycker. Är inte säker om mamma håller helt med där ;p Var mycket god julemat eaf, precis som det ska vara.Fin-Lova var extra julfin.Vi "Hanssonare" plus barnen satt och tittade på film medan dem andra käkade vidare. Lova hade aldrig sett filmen tidigare, nej då. Hon satt och berättade vad som skulle hända innan det hände, haha :D
Ändå var det en väldigt spännande film!
Det tyckte Liam också.
Jag undrade om inte Lova kunde le och visa tänderna på ett kort :P
Sen tyckte hon att jag skulle ta en massa kort på teven. Så klart jag gjorde det tills jag kom på att hon kunde ta ett eget kort på teven, så jag visade henne vilken knapp hon skulle trycka på. Sen kom geniet fram i henne och hon kunde ta kort själv, hon tog hur många som helst. hon lärde sig till och med hur man tittade på kortsen och sen kom tillbaka till det vanliga läget. Sciencecamp!
Ett av lovas verk!
Sen såg dem tomten ute i skogen :O
Tillslut kom tomten in och alla barnen fick massa julklappar. Jag satt med Nino och hjälpte han öppna alla hans julklappar.
Lova fick vingar, vilket hjälpte henne när hon skulle flyga. Fast mest måste jag säga var det jag som hjälpte henne att flyga. Jag var en riktig lekmoster hela julafton, blev mest lek hela tiden den dagen :) Lova trollade massa med trollspöt hon fick ocskå, jag blev olika djur lite då och då :D Ann Sofie tyckte att dem hade en rolig moster som orkade leka med så mycket :DOch Nino fick en gitar, inte lite glad han blev då :D Han var så gullig när han spelade och samtidigt sjöng Karlsson. Han fick trummor av oss också, så det blev riktigt fina ljud där ett tag.

Var på övervåningen ett tag sen och lekte. Lova hade en docka som jag pussade på Liam och sa att den var kär i honom, och han svarade med "det där var inte roligt", haha :D Det jag och Johnny. Sen lite senare blev lite tv, Pippi firar jul som från Ninos Pippi box han fått i julklapp. Batteriet till kameran dog, men Lova ville ta fler kort så hon fick låna min mobil också. Nino lånade min kamerna höll den framför ansiktet och låtsades ta kort. SÖTA! Sen åkte jag med Marie hem ungefär när Svensson Svensson började, för mamma och Lb hade åkt hem långt innan dess. En mycket rolig och julig julafton!

1 kommentar:

Anonym sa...

Myysigt det verkar! :)