måndag 2 maj 2011

Where Not To Look For Freedom.

Hann inte kika på mina tvserier i veckan men i lördags tittade jag på nya Vampire Diares S2E20 The Last Day. Helt okej avsnitt. Men jag gillar att det var Damon som kämpade allt vad hande kunde för Elenas skull medan Stefan i stort sett inte gjorde någonting. Fint när Elena sa att hon inte ville bli någon vampyr heller. Vilket i stort också säger en del om henne och Stefan. Men hade aldrig trott att Jenna skulle bli en vampyr, en spännande vändning. Alarics andra vampyrtjej, hoppas inte Jenna med lämnar honom. Och så blev Damon biten av Tyler som är tillbaka! Men Damon kan ju inte dö. Då dör ju serien. Så det tror jag inte han kommer göra. Tylers "Who the hell is Klaus" var avsnittet roligaste citat.  Men som jag och Emma pratade om i veckan så är det ganska kontigt att Elijah först ville hjälpa sin bror att bryta hans curse. Varför ville han det egentligen? Det känns lite som att manusförfattarna kommer på lite eftersom och inte haft någon riktigt linje för säsongen. 
Igår kikade jag på senaste One Tree Hill avsnittet S8E19 Where Not To Look For Freedom. Även det ett helt okej avsnitt, men långt ifrån det bästa. Tråkigt att det nog är baseballspelaren som var den som körde på bilen och inte hans pappa Nathans proffessor vilket jag hoppades det var. Men i OTH är det aldrig som jag hoppas. Oftast jämt det värsta. Tråkigt också att dem ska bygga hus på rivercourt! Hoppas det inte blir av!
Bandet som spelade var riktigt bra! Dem ska jag fortsätta lyssna på! Nu måste jag äta och sen cykla iväg!

Inga kommentarer: