måndag 2 maj 2011

En lördag kallad sista april

Hej på er! Eller på mig själv!
I lördags - förutom att Sverige förlorade mot Norge i hockeyvm - så hängde jag en massa med Moa, Maria och Richard. Planen var att grilla korv med Marias släktingar och sen vad som skulle hända lite. Men det blev häng hos mig och så fick nys om att Gästis - Torsåkers svar på Hofors Depå - var öppet kvällen i ära. Richard var hemma hos Marias föräldrar så vi for dit och förade so to say. Sen skjutsade en snäll Kerstin oss till placet där ingen av oss suttit en fot tidigare. Ett riktigt äventyr. Ganska udda ställe. Innan vi gick in träffade vi på Moas syster Ylva-Lasse och dennes kompis Julia. Tydligen var det lätt att planka in på sidan av huset där det fanns en till dörr. Tanken av detta äventyr fick mig sugen att prova. (träffade en hockeykompis som tagit sig in på detta vis, men bäst jag inte oughtar henne här då hon förrutom plankade även inte riktigt har åldern yet. Men för oughta mig själv (är det ens ett riktigt svengelskt ord?) så försökte jag överföra min stämpel på handen på deras men det funkade inte. hah.) Men vi betalade hursom den billiga 60kronorspeng den vanliga vägen istället. Obemannad selfservice garderob hade dem med som ett plus kanten. Vi kikade i alla rummen och gick upp på övervåningen där det såg ut som nån bodde. Fast jag trodde först att det bara såg ut som att någon bodde där och inte att någon verkligen gjorde det men så var nog trots allt fallet. Jag startade någons dator innan jag kom att någon kanske skulle bli arg om vi var där uppe. Vi gick ner och dansade till den något udda dansbandsaktiga musiken. Moa var snål mot en person som kan vara släkt med en i den där dansjuryn, jag var snäll och gav en 10a till en som ville köpa en kebab som sa "du heter.. Daniels syster. Du spelar hockey och är duktig!" typ så. haha. Sen träffade vi på gamla hederliga Krusse, han var lite lurig. Men om det var han eller bigbrother krusse som flyttade till Malmö vet vi inte. Jag sa i alla fall till han att han skjutit mig med en softairgun en gång i tiden. Det var inte hyggligt.
Jag är bäst så här. När jag får skriva utan stop. Sluta läs om det är för långt. Korta historier är inget för mig. (det är därför jag har det svårt på Twitter). Här kommer lite bilder i alla fall. Bilder som är lite som den här texten lite sådär all over the place.

 











Fina naglar, mitt podium, Jörgen, konst,
stolarjagvetjaghadenågontankemednärjagtogkortet
meninteminnsnu, mina fina med människor som jag hoppas inte blir arg för jag la upp denna i mina ögon vackra bild.

2 kommentarer:

Maria sa...

Varför har du klippt bort dig på bilden? Kan jag inte få orginalet, MED dig på. Snälla! <3
Saknar dig!

Hanna sa...

För jag förstörde bilden. Den är nog borta tyvärr. Jag är inte en sån som opererar på kopior.. Saknar dig åh!