onsdag 25 maj 2011

I make my living singing girl songs.

Telefonen ringde runt en halvtimme innan jag ställt alarmet idag. Jobb! Yey! Ny avdelning, nytt dagis, nytt område. För första gången ringde andra sidan öst, väst söder? jag vet inte riktigt. I alla fall det andra stället jag sagt att jag vill vara vikarie på. Första gången! Fint det! Chans till mer jobb! Ylva-Li som arbetat där som vikare hadde snällt nog varmt rekomenderat mig! Riktigt roligt var det och har skaffat mig en massa nya kompisar. Kände nästan igen alla barnes familjer på nå vis. Jobbkamrater, halvsläkt, klasskompisar, lagkompisar och så där. Dessutom jobbade jag med coach mormor. Hon som jag tog över klassen för igår hennes barn hade jag med. 9-14 blev det idag. Utflykt i skogen, fick massa myggbett. Fotbollsmatch blev det med. Fast slutade lite illa och med bollen på taket. Fick beröm av mormor coach också innan jag gick hem. Hon hoppades också att jag skulle få komma tillbaka. FINT.

Efter jobbet cyklade jag till bruket och handlade massa fint på Sparre. Jordgubbar, chokladbollar, nötter, frusna bär, presenter till mami, billig yoghurt och lite mer. Köpte förresten glass också, den var för STOR för frysboxen gick inte ens in haha fail. Hur mycket som helst för endats 192 kr. Sen träffade jag på pappa och disskuterade lite Twin Peaks med honom. Det är hans box jag lånat och han har just med sett det. Har dock några avsnitt kvar att se. Bra det, finfin sysselsättning må jag säga. Men först ska jag diska.

Inga kommentarer: