söndag 22 maj 2011

SYNSK!

Tänkte berätta lite om min synskhet igår. Alltså på riktigt. Det var ganska häftigt. Det började med att jag skrev ner ett av talen ur en kortlek på ett papper utan att Maria såg, sedan skulle hon välja ut rätt kort ur kortleken och visa mig. Hon tog helt felt kort. Sen bytte vi plats på det. Jag sa innan, "tänkt vad roligt om man ändå skulle få rätt kort för det finns ju en liten chans att man gör det." Och damer och herrar, SÅ TOG JAG RÄTT KORT! Spader 5 och Spader 5.
Vi väntade en liten stund och testade igen. Jag tittade Maria i ögonen och valde då hjärter två. Sen tittade jag i kortleken och stannade en stund vid hjärter 3 och kände lite att jag skulle ta den. Men tänkte att man ska inte byta när man valt en. Så jag la ut hjärter två och Maria sa att det vara nära så jag la snabbt ut hjärter trean och så var det den! Creepy! Sen blev det lite 50-50 en stund. TILLS vi körde att vi la upp tre kort upp och ner vända på bordet. Jag började att gissa vad det första var. Sen tittade Maria på det och la tillbaka det upp och ner. Medan tittade jag på Maria för att försöka se på hennes kroppspråk om jag hade rätt eller fel. Och så gjorde vi så med alla tre korten. Gissade att jag hade fel på det första, det hade jag. Dem andra trodde jag att jag hade rätt på. Det i mitten var helt rätt! Och det tredje hade jag rätt att det var en kung men inte på sorten. CREEPY! Jag är alltså halvt synsk. Eller vad säger ni? Kan man dra någon annan slutsats av det här?

Inga kommentarer: