tisdag 3 maj 2011

The King's Speech

Nu har även jag sett 2010s bästa film. Och jag kan inget annat än att hålla med Oscarskommitéen. Riktigt bra film! Det var även samtidigt då i söndags dags för en ny bio på Folkets hus i Hofors. Det var på tiden! Jag och Moa var där. Vår grej ju. Rolig tant i popcornkassan. Lite vimsig bara. Men man får inte titta på eftertexterna som jag gillar. Då stirrar alla som jobbar där på en på sett som VI VILL GÅ HEM STICK UNGJÄVLAR. Så då gör man det. För det går inte njuta när någon stittar på en så. Fick också höra att nya Pirates kanske kommer till Hoffe med. Annars var detta sista filmen för säsongen, hah.
  Några månader efter av resten av Sverige så kom tillsist även The King's Speech till Hoffe. Jättefin story, fin cinematography (snacka DEAD SPACE. Jag älskar det!), dunder begåvade skådisar (JAG HAR SKAKAT HAND MED COLIN FIRTH) och även ganska mycket humor.
Dem perfekta ingredienserna för en bra film. Och bra film, det fick vi!
Litet exempel på vad jag menar med dead space. Ser ni, mycket av framen som är ingenting. (fast på denna bilden som var den bästa jag kunde hitta så är det inte så mycket dead space som på många andra frames.) 
Dagens tips. Se den!

Inga kommentarer: