tisdag 3 maj 2011

"vad ska Lova äta efter maten?!"

Åh hade en finfin dag igår med världens bästa Lova och Nino. Blev tvålmaking all the way. Och lite Pippitittning. Och upp tidigt idag (sju!), hänga med dem tills nio och sen gå den korta vägen till dagis och lämna dem. Tyvärr har jag varit ute i lite för lite kläder (tex när det blev snöstorm under min promme igår) och ännu en gång blivit mindre frisk. blah. Förkyld, hostarsåjagspyr och dessutom TRÖTThet har gett lite minus på denna dagen. Väntade ut dagens första snöstorm med Efter 10 och FFpyssel och cyklade sen ner till mamma och Lb. Världens snällaste lillebror har jag. NOT. "Gå hem!", "nu får du flytta på dig det där är min soffa", "har du tagit mera mat?!" och lite tortyr är lite av vad jag fått stå ut med idag. Väntade ut nästa snöstorm. Cyklade hem vid fyratin och hör och häpna städade säkert en halvtimme innan syster ringde och frågade om jag ville följa med till Valbo och handla hyllor. Vilket jag ville. Blev bjuden på IKEAkorv också, då blir jag glad!

Nu ska jag kika lite BB från i söndags innan det blir sovning. Hoppas på mera sömn inatt och inte massa hostattacker som gör det svårare plus lite sovmorgon skulle inte vara fel. Är lite rädd för det ska komma nån snubbe till mitt hus imån och fixa med värmen och denne skulle komma in i lägenheterna. Lite jobbigt om jag sover och han ska jobba då jag bor i en etta så han kommer se mig när jag sover. Lite pinsamt kan jag tänka mig.

Inga kommentarer: