fredag 27 maj 2011

Jenny

Hör och häpna jag har läst ut ännu en bok detta år! Det går, dock än lite långsamt. Årets bok är den emineta Jenny. Så vacker. Tragisk. Fin. Ful. Underbar. Hemsk. Jonas Gardell kan det här med att skriva så det känns. Jag älskar hans två tidigare böcker i denna serie och nu även denna. Det har tagit mig över ett år och läst alla tre böckerna. En lång tid. En fin tid. Jag kommer ihåg att mamma började läsa böckerna när jag läste den andra och hon läste ut alla innan jag ungefär läst ut kapitlet jag var på när hon började. Jag önskar jag var en bättre läsare. Det finns många böcker jag vill läsa. Har ni inte läst Jenny tycker jag ni ska göra det med detsamma. Det här är en bok som är värd att läsas. Inte bara för att den är så bra men också för att den är så ärlig. Lärorik. Sann. 
Så nu M&M kan vi gå vidare i våran bokklubb, vad vill ni läsa nu?

Berättade den glädjande boknyheten för mamma idag och hon undrade vilken bok jag skulle läsa nu ett år framöver. Svarade med FFs Tårtgeneralen som jag redan börjat. Ska bli en sann njutning.

2 kommentarer:

Maria sa...

Jenny är ju så bra!! Gardell borde skriva mer böcker!
Jag tänkte försöka orka läsa en bok som heter Normalt nu om jag hinner till bibblan innan den är utlånad. Den borde vi läsa allihopa. (fast tror det är en mer reportage/faktabok...)

Hanna sa...

Ja, det borde han!
Jaså, vad är det för bok då? Hann du låna den?