torsdag 5 maj 2011

May the fourth be with you!

Självklart kom jobbgubbarna igår. Circus 07.45 plingade det på min dörr, tre gånger. Jag hade vankat till en stund innan men ville inte öppna så låtsades sova. Så dem gick in med huvudnyckeln som sa att dem skulle göra. Tror dem såg att jag sov och gick. Hanna 1 bygggubbarna 0. Försökte somna om sen. Men 8.10 ringde Anna-Lena och undrade om jag kunde jobba. Som jag klart kunde. Ny avdelning och typ nytt dagis. Persvallet men på deras avdelning som ligger i ett annat hus. Hade lite svårt att hitta. Men tillslut så. Spännande och roligt med nya barn och nya rutiner. Min låtsasbror, eller min låtsaspappas barn eller min brors bror Dennis går på den avdelningen så det var kul. Och när jag kom lite efter 15.30 hade jobbgubbarna redan varit hos mig. Hanna 2 jobbgubbarna 0. Hem och vila lite innan jag och Anna cyklade upp till Petra i Edsken och käkade tacos. Finfint serru. Spelade lite kort som back in the days och tittade massa rolig tv.

Idag var det tillbaka på samma dagisavdelning för 4 timmars jobb. Och sen hem och fixa massa pengarpapper. HUVUDRÄKNING! Skulle på AF möte igår egentligen men jobbade så fick bli idag istället. Trök as always. Sen träffade jag på yster, Nino och Lova på bruket. Och så såg jag ming pingstpräst (såg han för några veckor sen med utanför pingstkyrkan) två gånger. HAHA!
Missade tyvärr internationella Star Wars dagen igår. Men jag kom just på att dem har en Yodaleksak på dagiset som vi lekte med. Så firade utan att veta om det.

Inga kommentarer: