söndag 8 maj 2011

Fina filmer jag sett denna vecka

Två filmer jag såg hemma hos Carro i måndags. Little Miss Sunshine var bra. Men läste att den skulle vara hur rolig som helst. Det var den inte, snarare hur tragisk som helst. klart sevärd. Greenberg gillar jag mycket! Så där udda som gör det riktigt bra fast det är segt och inte händer särskillt mycket. Gillar Ben Stillers roll mycket med. Bästa filmen jag sett med honom. Han gick till och med och blev lite snygg. 

 Filmkväll med lillebror igår. Började med underbara Beetlejucie. Så rolig! Riktigt häfftigt gjort med. Sen började vi kika på Sweeney Todd men jag fick inte se klart den Lb gillade inte riktigt när dem sjöng. Så jag får ta och se klart den själv nån dag, aldrig sett den innan. Dåligt av mig, finfina Tim Burton är ju mastermindet bakom den. Istället började vi titta på sjukt roliga Vuxna Människor med en mycket snygg ung Persbrandt. 
Sen avslutade vi med svenska Tusen Gånger Starkare. Har velat sett den och den var faktiskt bättre än jag trott den skulle. Fortfarande väldigt svenskt filmskapande och ljudet var väldigt dåligt på en del ställen, vet inte hur dem kunde bestäma att dem var färdiga med filmen. På en del ställen såg det till och med som om den var dubbad till svenska haha. Men rolig och lite mysig. Dock slutade den lite väl konstigt i min bok. Dem skulle ha kämpat lite till. 

Nu är det dags för kvällsfika, kokta ägg, drickyogurt och Buffy. Och sen Big Brother klockan nio. Hoppas Katerina åker ur. Men det tror jag inte. Hoppas i alla fall att Peter får stanna. Han är rolig! Men jag är lite rädd att det är han som kommer få åka..

Dagens tips! Se dem här filmerna!

Inga kommentarer: