lördag 14 februari 2009

Vem har gjort vad? ;p

I onsdags var det träning och Mathilda tjepade Lunkas skenor, fast med synlig tejp så han kunde ta bort det innan han började åka på dem. Sen när jag kom till träningen i igår så sa Mathilda att jag skulle gå och titta på Stinas back. Så det gjorde jag och den var tejpad med silvertejp. Haha! Fick också se Lunkas skridskor som var helt tejpade och gömda i en back ingen använder. Mathilda sa att det var Lunka som hade tejpat Stinas back eftersom hon hade sagt att det var Stina som hade tejpat hans skridskor i onsdags. Sen var det Mathilda och Therese som hade tejpat Lunkas skridskor och gömt dem. Fick även höra senare av Klara att dem haft vatten på dem också, så Lunka fick åka med blöda skridskor på gårdagens träning.. Stackaren. Men Therese hade ju fått snö i ansiktet. En stor röra alltihopa! Men så skyller alla på varandra. Det ända jag är helt säker på är att Therese och Mathilda har tejpat och blött Lunkas skridskor för det sa dem. Men det där med Stinas back.. Hmm. Men jag tror starkt på att det är Lunka. ;D "Hur törs du dra in mig i det här?" - Stina. "Åh jag som tyckte det var skönt att vara borta från barnen" - Jenny när alla var helt vilda. Blev ett fint samtal mellan Emelie och Lunka också när Charlotte frågade ifall Lunka kunde tjepa hennes tumme men han svarade att Broder Lunka snart skulle komma och att han var bättre på det, nåt sånt. Och Emelie tyckte att han borde kunna tejpa lika bra eftersom han är brandman. Men Lunka svarade att det inte var så ofta dem brydde sig om tummarna utifall dem skulle rädda en människa. "Jag trodde ni hade gått en sån utbildning" - Emelie "Ja, tumm tejpar utbildningen i Bålsta" - Lunka :D Sen blev det uppvärmning och efter vi sprungit ett tag frågar Maddis "Vill ni springa mer eller räcker de.." och Mathilda svarade snabbt och bestämt "Det räcker!" och Stina la till "Mathilda talar för alla." Haha.

Blev inte min bästa träning sen. Blev så där trött hela tiden och det kändes som maten skulle komma tillbaka. Sen fick jag helt plötsligt jätteont i ena axeln. Men bara att kämpa. Roligast att vara back på träningen faktiskt, även om jag inte är så bra på det.. Imån är det match! Äntligen, tagga!

Inga kommentarer: