fredag 27 februari 2009

Nnååggrraaddaaggaarr

Nån dag förra veckan gick jag på rundan och fick ett samtal av syster när jag på byten runt Hammardammen. Efter rundan gick jag hem till mamma, där syster också var. Hon frågade mig och Lb ifall vi ville ha skjuts så blev så. Hon skulle handla och det skulle jag med så hängde med henne på nästan en gång jag kom, blev inte så lång påhälsning av mamma, men hon hade ju alla barnen i trappuppgången en stund eaf ;) Blev lite trångt i bilen men det gick bra, haha.

Söndag blev en rätt slapp dag. Eller om man jämför med andra dagar så var den rätt produktiv ändå. Fick upp min tavla på väggen igen. Den har ramlat ner efter att Anna hjälpte mig att sätta upp den för rätt länge sen. Då användes en puck, men till denna gång hade jag fått låna en hammare av pappa. Men när jag fått den upptäcktes det att jag inte riktigt visste var grejen till tavlan var som man hänger den på. Men i söndags hittade jag den igen. Så fick lite hjälp av pappa att äntligen få upp den. Så gav tillbaka hammaren men då ville han inte ha tillbaka den, utifall jag fick nå mer saker att ha upp väggarna. Försökte också laga min dator eftersom micen på nå vänster inte fungerar. Men jag råkade göra allt ännu sämre, ljudet på datorn blev annorlunda. Allt blev lite mörkare och ekoaktigt.. Ojdå. Lyckades inte fixa tillbaka det så tänkte att jag skulle göra en systemåterställning men då var bara pjuckset hu man gjorde en sån. Ringde M för hon har hjälpt mig med det förrut men hon svarade inte. Pappa ringde Lars men han svarad einte heller först men ringde upp nästan på en gång. Så fick hjälp av honom över telefonen, tack! Pappa kom på idéen att prova med Singstar micarna och det funkade, haha :D Sen slutade dagen med Beck och tacos. Jag gillar Gunvald!

I tisdags när jag skulle hälsa på mamma så jobbade hon. Så blev bara att panta och handla. Innan det blev bruket gick jag förresten rundan, så fint med all snö. Blev rätt mycket handling sen, var mycket extra priset på Ica kortet. Sånt är alltid roligt. Köpte två Semlor också eftersom det var Semel dagen. Tänkte att jag skulle hinna äta en efter maten innan träningen men åt ungefär 1 timme innan träningen så blev ingen semla. Åt två på raken nästan sen på kvällen, lite illa jag mådde då. Anna och Jonte kom hem till mig vid tio också efter träningen. För jag och Anna hade Skypedate med Petra. Pratade i den blå Singstarmicen, höhö! Sen satt vi i soffan och tittade när Jonte spelade Wii Fit ett tag, trevlans.

Igår blev det inte heller så mycket. Hockey och tv, typers.

Inga kommentarer: