måndag 2 februari 2009

Match

Matchen vi hade i lördags mot Brynäs/Sik gick inte allt för bra tråkigt nog. Förstår inte varför vi alltid ska tappa ledningen. Andra gången det här året nu :/ Men bara att tagga om tills nästa match nu! Och jag gjorde ju faktiskt en snygg assist till Elnas första mål. Elna sa det som så att jag fintade upp henne på läktaren och du med din innebandy ;D Sen var jag ju inne på Elnas två andra mål också, det ena passade jag till Stina vid blå som sköt vilket skott Elna slog in returen på. Men vi borde ha tagit det! Blev lite arg när dem gjorde 3-3, kastade klibban bakom mig för visste inte vad jag skulle göra. Blev lite förvånad när Andreas tog upp klubban och sa att jag skulle hålla i den. Han inte ens tänka innan den var i handen igen typ. Fast jag kastade den inte för jag tänkte att det var över och jag inte tänkte spela något mer som han verkade tro jag kastade den mer för att jag inte visste vad jag skulle göra och typ fan jäkl skit. ;P Nää, TAGGA tills nästa match nu.

Hemsidan:
För första gången den här säsongen kom vi start med 12st utespelare. Och börjar matchen i väldigt högt tempo tar rättvist ledningen med 1-0 genom Elna efter 4,06 i första perioden. Efter målet fortsätter vi trumma på med vårt anfalls spel och efter 14,41 gör Elna sitt andra mål för dagen på en retur. Första perioden är nog den bästa efter nyår från våran sida, det enda vi ville rätta till var att stötta i rätt lägen och i gå bort för mycket.

Andra perioden börjar bra, bara efter 5,12 gör Elna sitt tredje mål och gör ett äkta hattrick. Men efter det målet börjar vi bli lite övermodiga och går bort oss väldigt ofta i mitt zon. Efter 13,31 gör Brynäs mål och redan då börjar huvudna hänga på spelarna. Brynäs reducera åter igen efter 16,06. Det blir allt mer snurrigt i våran zon och spelarnas huvud hänger ännu mer än tidigare. Sen gör dom även 3-3 och det efter 18,14. Så dom sista 10min i andra perioden är inte alls bra, då fall vi tillbaka som vi spelade mot Sveg hemma.

Som helhet tar vi med oss första peridon och 5-6min i andra perioden och vi glömmer dom sista 14-15min av andra.

Skotten: 13-23

Inga kommentarer: