onsdag 11 februari 2009

"Heja Moster!"

Idag hade jag ställt klockan på 10.15. Nu undrar ni säker varför. Jomen så här är det. Mamma skulle bjuda mig och syster på födelsedags middag eftersom att syster för inte så längesen nämligen fyllde år :) Ställde klockan på snoozning men nån minut senare ringde Carro och frågade ifall hon skulle hämta mig innan lunchen. Gick upp då och gjorde mig i ordning och tittade några ögonkast på Efter Tio tills syster ringde igen och sa att hon skulle komma snart. Åkte upp till bruket och hämtade upp mamma och sen vidare till Kinaresturangen. Tror det var andra gången jag åt där, kommer ihåg att jag, Petra L och Elin köpte mat där en gång och käkade hemma hos Lange. Helt okej var det, men pizza är godare.. Men roligt och trevligt att käka lunch ute med mamma och syster. Fick också en Alla Hjärtans Dag present av mamma, hjärtchoklad. Syster verkade så sugen så öppnade den, men jag sa till mamma att jag eaf skulle spara en till lördag. Sen skjutsade vi mamma till hennes arbete där hon skulle på möte. Jag och Carro åkte sen till bruket och handlade. Vi bestämde för att hälsa på hos mamma lite, men hon svarade inte när jag ringde. Sen åkte vi upp till Roberts och lämnade Carros inhandlade saker och åkte sen några meter till dagiset för att hämta Lova och Nino :) Vi åkte hem till mamma ändå och väntade där någon timme på att hon skulle komma hem. Käkade Cocopops, hade skägg, byggde Lovas namn med lego och tittade på Emil. Lova och Nino lekte med en flagga också och ropade en del gånger "Heja Moster!" =D Sen kom mamma hem och fick sig en liten överraskning med tre barn som kom springande mot henne och sa buuuuuu! :D Sen blev det att lyssna på lite Ajdon Man :D Käkade en massa pepparkakor. Blev nog mest för Nino, haha. Men jag blev lite matad jag med av dem båda. Och sen blev det sovning i mamma säng. En massa lek alltså! Så som det ska vara :]

Inga kommentarer: