fredag 27 februari 2009

Träning med ny tränare

Så nu har vi haft två träningar med våran nya tränare Krister. Dem har varit välldigt jobbiga. Sa jag jobbiga? Jo, jobbig var ordet. Snacka mycket skridskor. Och inge rakt här eller fina svängningar här är det tricktricktrickel svängningar. Om ni inte förstår ordet är det förståeligt för jag uppfann det just själv. Men mycket snabba svängningar, och mycket sån även bakåt. dålig på skridskorna som jag är är det inte alls lät. Snurrigt är det också. Och ont har jag haft i min fotled också, förstår inte riktigt schemat den går efter. Ibland gör det helt plötsligt bara ont. Och helt slut har jag blivit också, orkar ingenting. Imorgon blir det sista träningen för säsongen. Sorgligt! Det hade varit så roligt med slutspel, särskilt för att få utöka hockeysäsongen några veckor plus att riksserien har sitt slutspel samtidigt. Men kanske man kan få med sig någon att åka in och titta? Rätt roligt igår, körde straffstaffet innan vi skulle köra match. Men hade Hanna i målet - Krister pratade om det med oss i måndags på mötet ifall han skulle fråga om hon ville stå på matchen på lördag. Alla var rätt tysta, tills Stina sa att vi behöver ju en målvakt - var riktigt duktig och var inte många som gjorde mål innan Krister sa nästa så vi skulle hinna spela. Skojade att jag bara behövde ett skott, mest för att det inte skulle hinna bli så jobbigt för mig. Men åkte fram och sköt och gjorde stolpe-stolpe in mål på första skottet. Jag behövde bara ett skott ;D Men jag var sist ut, Hanna såg lite trött ut när det hela var klart.. Mathilda frågade mig under träningen också om jag skulle hem och äta fattiga tacos haha :D

Inga kommentarer: