fredag 3 oktober 2008

Try And Tear Me Down

Idag tog jag tag i en sak mamma velat jag ska ta tag i väldigt länge. Här med avslutades mina skööna semester. Det var fint så länge det varade. Sov över idag också men hann till Arbetsförmedlingen innan dem stängde. Mötte mamma innan också, hon hade sovit till 12.30 :O Måste vara något slags rekord. Hon brukar annars senast gå upp klockan åtta om inte tidigare. I tisdags när jag var hemma oss henne höll hon p att tvätta och sa "Nu får det vara färdigt så jag kan göra kväller", då var klockan runt 14-tiden, HAHA. Min mamma det. Hur gick det på arbetsförmedlingen då? Jo, knappt något alls. Jag kom dit och jag tror det var samma roliga gubbe som när jag skrev in att jag börjat jobba på Ovako tidigare i år. Han berättade för mig att jag måste ha mitt det där kortet, annars går det inte att logga in. Och vart är då det kortet? Jo, det undrar jag med. Var ett år sen jag skaffade och jag har flyttat därimellan. Det kan vara var som helst. Får ta och leta någon dag, när jag vilat upp mig efter denna första ansträngning. Sen gick jag till Ica och handlade Diskmedel, köttbullar och MultiVitamin. Innan jag packade ner varorna i min väska fixade jag med mobilen så det skulle komma lite sköna Hedwig låtar ur den på vägen hem. En gubbe som höll på att packa i sina varor frågade mig, "stämmer det?" Eftersom jag är seg fattade jag inte vad han menade fören några sekunder senare, men då hade han redan fortsatt med något liknande som det här, får du samtal så här tidigt. Då jag berättade att jag skulle lyssna på musik på vägen hem. Dagens händelse kanske det var..

Väll hemma igen tvättade jag en maskin tvätt, ville tvätta mer men nån jäkel hade bokat tvättstugan. Så åt köttbullar och potatismos jag fick av mamma igår för hon hade en aning för mycket som hade alldeles för mycket klumpar i sig för min smak. Så blev mest köttbullar, till det blev det början till Rosa The Movie, verkar som en bra film! Mo kom hit för att börja med vårat (om man bortser från min googletour jag hade för någon dag sen) Hedwig album. Klippte massa bokstäver till första sidan där det så klart ska stå Hedwig And The Angry Inch. Så nu är det massa söderklippta tidningar överallt omkring mig. Det var städat en stund igår eaf. Lära städa så datorn fick plats, tack för hjälpen Mo. Men jag ska fortfarande bjuda dig på en glass! Men sen när vi letade efter tvdosan blev det rätt stökigt igen, hoho. Jag har förresten fått hyra Lbs gamla stationära dator tills han ska sälja den i slutet av månaden. Gött! TY LB. 100 kr i veckan betalar jag, haha. Fredrik sa att jag inte fick slarva bort den då, HAHA! :D

Sen blev det dags för träning, första träningen med dem nya handskarna. Ritkgt sköna var dem. Roligt att alla märker att man har nya handskar. Andreas sa något med att det blir rakt upp i krysset nudå.. Var en rolig träning, körde stora tumba det är roligt men jobbigt. Och Anders var med på isen, det var längesen så det var roligt. Mathilda kom på ännu en ny tävling - den som fintade ut den andra mest. Jag borde ha vunnit denna gången. Eftersom vi bara fintade en gång och då fintade jag henne, haha.

Usch, jag har inte packat ännu. Men jag har eaf tömt min fina rosa väska på lite skräp jag inte behöver med mig. Imån åker jag nämligen till Sundsvall med Mo för att hälsa på vår gamle vän Maria. Äää, men det är väll bara att slänga ner lite saker som ser behövliga ut.. Blev kallad för Mini Paris igen idag av Fredrik, haha. Jag var ju så lik:] Han gillade Midnight Radio också, så lite Hedwig spridande har skett idag:) Om vi bara hade de svenska texterna.. Nä jag ska väll försöka få nån ordning på det här med packningen, Fredrik skulle ju göra det om han fick följa med sen skulle han även få Polly men det verkar som att jag får göra det hela själv =P

Inga kommentarer: