söndag 19 oktober 2008

Kalaha

Mos pappa heter visst Karlsson i efternamn, då kanske dem ändå finns med i telefonkatalogen. Med en urladdad mobil, en buss att passa och en telefonkatalog i tron att dem står under Nilsson är det inte lätt. Cyklade snabbt hem från mamma, (åkte dit efter Mosmans Johans kalas för att hämta extra cykelnyckel som jag som tur är hade där), satt telefonen på laddning och ringde Mo. Och visade sig att bussen inte gick fören 21.15 och inte 21.00 som jag trott. Så hon han. Jag gick och mötte henne vid bussen i regnet, vi hanlade lite godsaker på Statoil och gick sen hem till mig spelade två ronder av Kalaha. Jag vann båda gångerna, woo! Alltså kan man vinna även om man inte börjar. Hann inte med några LB asvnitt heller innan det var dags att gå mot busstationen igen. Mötte Johanna på vägen. Vi var lite tidiga så gick upp till vägen vid mammas balkong och så tillbaka igen, Mötte Maddek både på dit och tillbakavägen. Sen när jag gick mötte jag Johanna igen. Och om Signe fortfarande spelat med oss hade jag mött ännu en till i laget.. Hemma hittade jag en bra film på fyran, I Am Sam. Grät ungefär hela tiden. Hade ett liten paus ett tag. Vill se hela filmen nu, för hann bara se slutet. Sen blev det att äntligen börja se på Scrubs, hur länge har jag haft dem två första säsongerna på dvd egentligen? :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fast han heter ju då inte Karlsson utan Petersson :P

Hanna sa...

HAHA okey.. Undra vart jag fick Karlsson ifrån ;D

Anonym sa...

Haha, jag tyckte det lät lite konstigt om han plöstsligt skulle heta Karlsson när han hette Petersson förut :P