onsdag 1 oktober 2008

Stockholm

I fredags åkte då jag och Mo med SGS bussen till huvudstaden. Som vanligt var jag lite seg, men vi hade bestämt att mötas en stund tidigare vid Ica för att handla så blev inget bussmissandes här inte. När vi väntade på bussen på pratade en läskig gubbe med oss. Han väldigt stolt över att han skulle hem och alltså bodde i Stockholm, jaha.. När vi berättade att vi skulle gå på teater i Stockholm sa han att det var illa elller något sådant. Konstig gubbe. Träffade Ante också, satte oss bakom honom och hans syster. Blev rätt mycket sovandes. Två roliga barn bredvid mig, dem tappade hela tiden saker. Först en apelsin och en leksak, sen massa kort av något slag och sen den där leksaken igen.. I Stockholm gick vi till Stadsteatern, ingången där alla skådespelarna går in, woo.. Hämtade nyckeln till Mos mormors lägenhet där vi som vanligt skulle bo. Fast fanns tyvärr inga Hedwig lappar kvar, min från förra gången är lite förstörd. Sen fixade vi tunnelbana kort och åkte sen ut till Hägersten och lämnade grejerna. Sen till Åhlens för lite nagellackshopping (Highteck kvitto och gratis nagelfil då..) och strumpbyxor, fick ner det till tre stycken tillslut. Ett par svarta med nå grejs på, ett par rutiga i grått (Mo köpte lika och det visade sig att Maria också hade sånna, haha) och ett par tjocka mjuka randiga i lite olika grått. Efter det blev date på Donken. Vi var inte så bar på det här med trerätters haha.. Åkte till hägersten igen och målade naglarna, spelade in tavelfilm och tittade klart på The Hills säsong 1 extra materialet och sen även lite Laguna Beach säsong 2.
Jag körde Hedwig inspiret:) Först målade jag med mitt nya dyra ros nagellack som såg myclet coolare ut i affären och hade känslan "jag är en flicka". Sen kom jag på den brilljanta idéen om Hedwiginspirerat.. Gick och la oss och sen väckte Mo mig vid elva tiden. Vi hade bestämt oss för att vara ute från lägenheten vid 12. Vi lyckades nästan. Pratade med Maria och tittade på Ring Tv4 så blev lite senare. Mo hade aldrig sett det.. Tillslut kom vi ut och drog till Fryshuset aka Kungsholmen och käkade. Som vanligt blev det kebab för mig som alltid där. Hade lite svårt att hitta bord, men Mo var duktig och kastade sig över lediga platser på en gång några gick haha. Så vi slapp stå att äta.. Sen gick vi till en affär och jag köpte nya hörlurar, äntligen funkar det att lyssna i bägge. tänkte köpta stora hörlurar också, riktigt snygga rosa men dem var så dyra och jag var inte säker på att jag skulle använda dem när jag hade små. Men nån gång vill jag köpa hörlurar igen. Sen blev det stop på HM tills Marias tåg anlände. Förresten vi var på Butterix en sväng också, var längesen. Men fortfarande samma saker.. Med Maria gick vi till Åhlens ock både jag och Mo köpte ett par randiga, mjuka strumpbyxor som vi spanat in dagen innan. Sen blev det att åka till Hägersten igen och lämna Marias saker, sen fastnade vi soffan med massage. Jag satt längst fram så jag slapp massera nån, haha! Till slut blev det time att åka mot Stadsteatern. Fikade på nå ställe först, drack en Smoothie och åt blåbärspaj. M&M drack äckligt kaffe för det vet jag för jag smakade ;D Men Maria var eaf på min sida denna gång. Sen blev det dags för det vi väntat på länge länge..

Inga kommentarer: