torsdag 16 oktober 2008

Bif - Södertälje

Efter matchen i lördags åkte dem mesta av laget in till Läkerol för att se matchen mellan Brynäs - Södertäljde. Fick se min idol Hannes Hyvönen spela igen :) Fast visserligen fick jag inte reda på vem han var av alla Södertälje spelarna fören efter matchen.. Åkte dit i Andreas lånade "UllaCarins"-bil. Vilade mig där ett tag och blev en aning mobbad hoho.. Väll framme var det kö och vi var nära på att få spö.. Nej, men väll framme fick vi biljetter och jag hamnade breddiv Mathilda eftersom hon sa att hon ville sitta bredvid mig, aww. Hon tycker det är lite roligt att jag pratar med alla, haha. Om mobilen och datorn ville samarbeta så hade jag lagt upp lite bilder men nej.. Var ett tag kvar till matchen så alla fick göra vad dem ville i en halvtimme. Tror alla stannade kvar vid kiosken närmast ingången förutom jag och Mathilda. Hon drog med mig en liten runda i hallen.. Innan en halvtimme gått ringde Micke Mathilda, (han hade visst ringt mig också, men hade visst inte hört det..) Mathilda sa vem är det, haha hörde inte att det var Micke och hade inte hans nr på mobilen. Gick och satte oss på våra platser, fick åka rulltrappa upp :D Lite högt upp vi skulle sitta då, lässkigt. Maria ringde och frågade vart jag satt och en liten stund senare kom hon och Sophie och pratade lite. Tigern var sjuk så en ren eller nåt fick vara standin. Jag och Mathilda såg förresten den där renen under våran rundtur.. I första periodpausen när jag höll på att tvätta händerna bankade jag och Maddek tror jag på varsin sida av toadörren och nån hade kommit fram och sagt något med att jag kanske var inständ, HAHA! Dem hade svarat att det var en kompis där inne.. Lite roligt Mathilda hade sen då, haha. Fick med mig ett tag också. Lite synd om Anderas, hoho. Matchen slutade med Hyönen förlust tyvärr och vi åkte hemmåt. Stannade på Max och käkade hamburgare, gott. Pratade med Maria i telefon, och hennes pappa undrade om jag var imponerad över Brynäs försvarspel. Jag sa att jag var lite imponerad över Markströms målvaktsspel.. Andreas tyckte inte att lite räckte och sen sa han "jag är lite imponerad över att du fortfarande är vaken" Hoho! Väll i Hofors stannade dem vid ett hus där dem trodde jag bodde och skulle av. Jag fattade ingenting.. Men fick dem tillslut att släppa av mig vid ishallen några meter bort där Therese också skulle av. Det var lite fint, haha. Och vet ni, Micke tycker inte att Hämndens Ansikte är bra :O HAHA! Han står ju till och med med i eftertexterna..

1 kommentar:

Anonym sa...

Ännu ett steg närmare för dig att komma ut i dina rätta färger, smygbrynäsare. :P