torsdag 2 oktober 2008

Dem senaste dagarna..

Får se, vad har hänt denna vecka då. Jag är inte säker på att jag minns men det kanske kommer.. Hm, måndags. Nä, jag vet faktiskt inte. I tisdags hade jag hockeyträning eaf. Mathilda kom på en ny tävling, den som gjorde snyggaste målcheest, haha eller hur det var hon hade stavat. Nu hade hon ändrat på sin blogg haha :D Men hon vann tävlingen, jag glömde bort att göra några målcheestar. Kanske inte ens gjorde några mål heller. Men Mathilda hade nog vunnit ändå för hennes var grym, tror jag är inte säker på att jag såg den. Men låter grym eaf.. Jo, nu kom måndagens tillbaka till mig. Mo följde med mig till Foto-Johan som heter något annat och för IDkort tagande. Köpte en ram till en väldigt fin sak också, som ni ska få se nån fin dag här fram över. Sen på kvällen kom Mo hem till mig jag målade en tekning till henne som hon sa var den finaste tekningen hon någonsin hållt i.. Så fin var den inte. Men vi har glömt att skriva äktivitetsbeviset, ska göra det så du har det. Det är ju en tvättäkta Knosis. När Maria såg den ville hon också ha den, och Mo vill att jag målar en till som hon kan ha i sitt Hedwig album. Jag skulle visst bli konstnär också.. I tisdags skulle jag handla sköljmedel så gick till Prix och hittade massa roliga saker. Två par ballerina skor, ett par blåa och ett par svarta. Sen en låda där allt kostade 20 kr, sånna lådor är fina dem. Blev en grodplånbok, tre fina små block i samma förpackning, två lite större fina block i samma förpackning och en svart gympapåse med en döskalle på. Sen gick jag hem och åt lax för andra dagen i rad. Riktigt gott. Och riset blev inte bränt och currysåsen var ätbar (den smakade alltså inte bara margarin).
Onsdag åkte jag och mamma först till Valbo. Vi lämnade in min dator och kamera på lagning. Blev lite shopping också. Köpte massa filmer: tre Lissie McGuire, en box med tre Balto filmer (barndomsminnen), en annan box med alla Tillbaka Till Framtiden filmerna, och en skräckfilm. Sen köpte jag tre likadana klänningar fast i olika färger på GinaTricot. En lila, en svart och en vit. Köpte även ett par tjockare svarta leggins där. Sen blev det nya hockeyhandskar också, dem är riktigt sköna. Blev två till skor också, haha. Ett par svarta "Foppa" tofflor och ett par fulare version av uggs. Men dem var riktigt sköna. Och kostade bara 99 kr så gör inget om jag ångrar mig. Rolig tant som började prata med mig när jag provade dem också, haha.

Sen for vi vidare (Självklart med magen full av IKEAS goda korv med bröd) till Sandviken för DollarStore och ÖB shopping. Blev en hel del där också. Kan säga att jag kan tvätta och diska mycket i framtiden. Gott godis, sköna undisar (fast jag behöver ju inte visa dem tyckte mamma), en tavla och faktiskt också en hårtork. Handla saker är ju så roligt! Sen väntade vi på Daniel som skulle sluta om 10 min från skolan men tog lite längre tid då.. Och mamma är ännu värre än mig på att vänta, haha. Så det är där jag fått det från ;D

Inga kommentarer: