torsdag 30 september 2010

You are my life now.

Så här såg det ut igårkväll. Tv och tända ljus. Underbar kombination när det är mörkt och kallt ute.
Och så här såg det ut idag. Osthårdbrödmacka är min favorit macka just nu. Så gott. Blev det till lunch och sista portionen chili con carne som jag lagade i måndags. (dock utan ris, för jag är ingen direkt hejare på att koka ris så det blev bränt som vanligt. (Fast hela tiden inte gått ännu! Fast jag erkänner jag inte helt hade min fokus på kokandet, jag var nämligen mitt uppe i att sortera mina filmer..) Så riset överst som klarade sig räckte bara till en portion och jag har inte orkar koka mer.) Väldigt spännande parantes. Nu när jag ändå håller på att berätta sånna här spännande saker kan jag ju meddela att jag känner mig riktigt stolt över att jag nästan lyckats skrubba bort allt av det fastbrända i riskastrullen. ;D

Nu ska jag gör mig ve för att gå till bruket och fixa lite grejor.
1. Lämna tillbaka filmerna jag lånade från bibblan. (har hunnit sett alla och dem behöver egentligen inte lämnas tillbaka fören imorgon).
2. Gå förbi banken och lämna mina 50-öringar, om dem fortfarande har den där insamlingen. SISTA 50ÖRINGS DAGEN IDAG. (Inte för jag har så många då, men det är mina tur 50öringar. Jag brukar köra att det betyder tur om man hittar en 50öring. Och mina få upphittade tänkte jag nu ge bort).
3. Gå förbi mamma och se om hon kan hjälpa mig att betala hockeyn.
4. Handla. Behöver mer skriktejp till hockeyn och så vill jag ha saft.

1 kommentar:

Maria sa...

Fiiin ostmacka!