lördag 4 september 2010

Of course when faced with the unknown, most of us prefer to turn around and go back.

Igår när jag kom hem efter skolan och bibblanbesöket titta jag färdigt på det sista avsnittet av One Tree Hill säsong 6 jag har. Så nu måste jag vänta tills på måndag då Kanal5 visar nästa avsnitt.

















Det här är dock bilder från den femte säsongen. "Cool hair" haha. Är det bara jag som tänkt på att Jamie/Jackson måste ha tappat alla sin mjölktänder efter säsong 5 och fått nya tills den sjätte? Dem har hur som helst blivit jätteannorlunda. Lite halv roligt så där.

Haha, tittar på nå travprogram på teven just nu och så får olika människor prova vara kommentatorer och så var det en från Hofors med.

Sen tittade jag på en av filmerna jag lånade från Bibblan, I Skuggan Av Värmen som jag velat se ända sen Eve pratade om den. Den var överrsakande bra för att vara svensk. Jättesorglig. Men kunde inte konsentrera mig fullt ut hela tiden för det var en massa prat och spring ;) Så jag vet inte om jag hängde med på slutet. Får se den igen nån dag.

Sen tittade jag och mamma på 90-tals filmen A Blast From The Past. Om ett par, där mannen är rädd för atombomber och har byggt ett skyddsrum för skydd och frun är gravid. Dem ser på nyheterna att det kan vara dags att gå ner i sitt skyddsrum och precis när dem kommit ner crashlandar ett flygplan ovanför dem och dem tror givetvis att det är en bomb. Så dem stannar där nere i 35 år, för så länge hade mannen räknat ut att det kunde vara radioaktivt fortfarande. Dem får en son som växer upp och efter 35 år tar dem steget ut i världen igen in i 90 talet :) Inte världens bästa film nej, men helt sevänlig. Ganska rolig imellanåt till och med.

Blev lite tv innan jag och Lb tittade på den andra filmen jag lånat från bibblan, Fjorton Suger (som jag varit sugen på att se ett tag) Den var fortfarande riktigt bra (senast jag såg den gick jag i ettan eller tvåan på gymnasiet och var bara lite äldre än 14..) Den låga budgeten dem måste ha haft gjorde den bara mera charmig liksom den Skånska dialekten. Men lite mindre handheld hade jag önskat, mitt huve klarar inte så mycket.
Gulliga! Och Eve vet vem han är då dem kommer från samma ställe. Häfftigt.
Jag sökte lite på Andreas Karoliussen som han heter på riktigt och fick veta att han har haft en roll i JBK rullen Så Olika och det stämmer jue nu när jag tänker efter!

Nu ska jag fortsätta se på en repris av Fångarna På Fortet, har bara sett ett avsnitt hittils av nya säsongen. När det var barnen VS föräldrana och barnen vann. Det är ju ganska roligt. Nu hade jag tur att det avsnittet jag mest vela se det med bönderna var avsnittet som visas i repris nu.
  Karl Petter är ju med! ;)

Inga kommentarer: