tisdag 7 september 2010

Last week my mama ask me how I like going to school, I told her not as much as I like coming home from it.

Igår började andra skolveckan med en föreläsning om etermedia från 13-15. Ganska intressant och jag kände igen det mesta från det jag läst. Och mycket är ju ganska uppenbart också. Men är fortfarande nervös inför nästa tisdags seminarium. 1. jag kan inte prata. 2. nu när jag måste prata så måste jag ju ha något att säga. 3. Vart fan ska jag nånstans?
Menmen antingen så löser det sig eller så gör det de inte.

Vad hände första veckan i skolan då?
Måndag: Första dagen. hjälp! Men visste var jag skulle så gick helt okej. Skriva in sig, träffa massa nytt folk och få en massa information. Dem flesta var fotbollar. Och en gillade inte Färjestad. Sa att dem hade minst hjärta i hela elitserien. Fuck you. Så sa jag då inte men innerst inne vela jag nog det. Träffade Maddis i folkmassan. Fint med ett känt ansikte bland alla dessa okända. Efter ett långt tag i kylan gick vi på rundtur i Falun. Våra fösare som dem som tar hand om oss heter körde en massa interna skämt och kände varenda pojke som gick förbi. Gick in på mediahuset där Emma var som en timme innan ungefär skickat mig ett sms som jag inte hunnit svara på. En del var inte lika snabba hamnade lite efter. "Idrottare längst fram, det gillar jag" eller nåt sånt sa en av fösarna till mig, Anna och Jessica som gick precis bakom dem.
Min första dag som ett blåbär.
Tisdag: Information på Mediahuset. Jag var bara glad att jag hittade dit. Två roliga lärare introducerades sig. En var lite speciell sådär och den andra gillade film.
Onsdag: Första föreläsningen. Men mest bara info. Jag och Anna bestämde oss för att inte åka hem och istället vara med på skattjakt. Det var riktigt roligt. Resten av kvällen var också roligt. Ändå in på småtimmarna då den tvärt blev tråkig.
Torsdag: Hemma och må skit. Missa första riktiga föreläsningen.
Fredag: Till skolan och ta kort. Blev ju lite fult. Visste inte var det var. Så frågade i kassan. Hon pekade åt sidan. Så jag trodde det var i slutet av korridoren men det var i slutet av det rummet. Väntade ett tag i slutet av korridoren tills jag vågade gå tillbaka till kassan och fråga igen. Tur var det då en annan som jobbade.

Det var det. Idag har jag varit ledig. Fint. Har gått på promenad, tittat tvserier, käkat pizza med Lb, handlat lite. Typ det man ska göra. Men imorgon är det dags igen. Och jag har inte läst det man ska.. För jag har ingen bok. Nu ska jag se klart P.S I Love You om jag får för Lb som just kom hem. Haha, det blev Hannah Montana på teven.. Men kanske efter det ;)
Inte dubbat iaf.

Inga kommentarer: