fredag 17 september 2010

... knowledge is a tricky thing ...

Så här såg det ut för nån dag sen på mammas diskbänk. Hon lära ju lägga sina pengar på något när hon var utomlands, hoho ;)

I onsdags var det föreläsning igen. I Mediahuset och dens biograf. Det är så mysigt där. Jag vill nog allt ändå gå där. Kom lite tidigt och hörde Jessika ropa på mig från ett bord och gick och satte mig där.
Jag som hade tänkt läsa ;)
Föreläsningen var TRÅKIG. Det är bara inriktat på press, journalistik och nyheter nu. Fyyy. Jag gillar inget av det. Ge mig lite tv och underhållning vetja!
Men vad hittade jag inne i biografen då. Jo, 180 graders regeln!
Jag vill läsa film!

Hemma i Hofors igen åkte mamma och jag kikade lite på min nya lägenhet. Flytten är flyttat till nästa vecka istället på grund av en väldigt rolig grej som händer ihelgen. Mem vi lämnade lite städgrejor, men jag orkade inte stanna och städa nå. På kvällen satt alla tre uppe länge och kikade tv. Mamma var vaken till över 01. Impad. Gissa vad hon gjorde? Spelade poker så klart ;)

Igår missade jag bussen till tågstationen, så ringde Lb som snällt skjutsade mig. Kom ungefär 1,5 timme för tidigt till skolan då tågen inte går varje timme. Så jag satt i skolan bibliotek och läste i den boken jag inte har men som dem har men som man inte får låna. Ttttade på klockan lite då och då för att inte missa föreläsningen. 12.55 satt jag utanför dörren till föreläsningssalen. Men det var inte en kotte från min klass där och alla brukar hänga utanför. Satt där en stund och väntade. Sen gick runt lite till olika salar för att kika ifall jag hade läst fel sal. Såg att en klocka var 13.30 men tänkte att den gick fel men så såg jag en till klocka var samma. Så min mobil har på något vis ställt om sig själv. Det var inte långt tills vi borde ha haft en paus så satt mig och väntade på den men den kom aldrig. Så det vart aldrig nån lektion för mig haha.
När jag kom till Hofors igen så gick jag, mamma och Lb och röstade. Heja Lars Ohly! Och så blev det ett besök på Bönhusberget och till min lägenhet. Hemma hos mor igen blev det soffan och sängen resten av kvällen.

Inga kommentarer: