tisdag 2 februari 2010

♥ ♥ GRATTTIS käraste! ♥ ♥

Första skoldagen idag på den andra skolveckan. I mitt och Moas rum är vi rätt skoltrötta. Det slog till lite tidigt denna gången. Hade editing 2 idag och fick våran första assigment. Inte så jättesvår kanske, men ändå jobbigt att göra något alls. Blir dac lab på onsdag, torsdag och fredag om jag inte är klar redan. Förra veckan på editingen hade vi en liten uppgift som vi gjorde på lektionen. Vi tittade på filmen The Cutting Edge som handlar om editing. Om ni gillar editing se den, om ni inte gillar editing se den bara för att Quentin Tarantino är så ROLIG! I alla fall så skulle vi skriva tre saker om filmen vi tänkt på när vi såg den. Fick tillbaka det idag och jag fick 10/10 och ett A. Bra början på kursen! :)

Hade också Intro To Film 15-17 idag. Tittade på någon ganska bra men seg film från 1920 nån gång.

Igår var jag och Moa förresten på movie night med bridget. Roligt och vi fick smaka på en massa konstiga popcorn med en massa olika smaker. Dem har lite lässkiga åsikter kristna som dem är men dem är så roliga och underbara! Och jag säger bara Jaga!
Idag är det Ms dag! Här har den inte börjat ännu men eftersom M håller till i Sverige så är dan här. M är en mycket fin, snäll, rolig och väldans TREVLIG person. Jag är så glad att hon är i mitt liv och att hon har lovat att hon ska vara min kompis för evigt. Det betyder så mycket för mig att vi är kompisar! Jag hoppas att dagen blir underbar fast du ska vara i skolan så länge och att du blir ännu ett år äldre. Men vi har fortfarande långt kvar till 30! Och när du kommer hem så väntar en fin Johannes på dig. Dem kunde inte ha valt en bättre dag att sända Johannes avsnitt av Teatersupén på än världens bästa Ms födelsedag! Vi ses när snön är borta, då får vi fira din födelsedag nästan lika hårt som vi firade Moas! Saknar dig och älskar dig! PUSS! ♥

3 kommentarer:

moster sa...

Hej hanna. Kul att det går så bra för dig i skolan. heja dig. kram från en stolt moster..

mother sa...

Bra jobbat min Hannna:::))))Bra o ärliga vänner ska man verkligen vara rädd om.Saknar dig mycket. kram

Maria sa...

Gud vad fint du har skrivit. Jag blev jättejätteglad när jag läste det imorse men då hann jag inte kommentera innan jag skulle till skolan så jag skriver nu istället. :)
Jag är jätteglad att DU finns i Mitt liv och vill vara min kompis för evigt. Du betyder mer för mig än det finns ord för. <3 Usch vad jag saknar dig.
Och du har rätt, det är ju faktiskt långt till 30 så än är vi ganska unga. Det var ett riktigt finfint avsnitt av Teatersupén, en kanon present som jag kommer titta på flera gånger! Jag behövde faktiskt inte vara i skolan så länge, jag slapp sammanställa grupplabben eftersom jag fyllde år. :P Så jag kom hem ganska tidigt och blev bortskämd av R.
Bra jobbat med A på första uppgiften! Go Hänna!
Saknar och älskar dig! Ser framemot när vi ska fira tillsammans men jag tänker inte gå samma öde tillmötes som Moa. :P Puss och kram bästa du!