måndag 8 februari 2010

Att vi är så dumma.

I fredags tänkte Haley house åka till IV för att se Sound &Vinyl och Verna Beware spelade. När kvällen kom kände alla sig jättetrötta så vi bestämde oss för att stanna hemma. Spelade lite plump till Rachel kom hem från sin dans. Hon var också trött men tänkte åka dit en stund. Så vi alla bestämde oss för att följa med ändå. Bra val! Det var riktigt roligt! Förutom att nån bakom mig dansade så vilt att han råkade skalla mig så jag fick en bula. Och att en ramlade ner från en balkong på huset bredvid. Så det hela fick avslutas innan Verna Beware fick spela. Jag tror det gick rätt bra för den som ramlade ner. Träffade på Kyran igen, det var längesen. Han är så rolig!
Evelina, Louise (Evelinas kompis som är här och hälsar på) och Rachel.
Fotograf: Linnea

Igår blev det mera SBIFF. Jag och Moa gick och tittade på en dålig dokumentär som vår dokumentär lärare fixade in oss gratis på. Istället för att ha lektion på tisdag. Trevlans. Dessutom ska vi nog få extra credits för det. Charlie Haden - Rambling boy, heter den  om jassmusikern Charlie. Tråkig dokumentär. Om tråkig musik som jag mest bara är en massa ojud. Nä inget för mig. Sen efteråt var det Q&A med Charlie och hans fru. Så publiken fick ställa en massa frågor, och dem hade en massa massa frågor. Jag och Moa fick aldrig gå därifrån. Kändes taskigt att gå innan dem var färdiga, fast det var många anra som gjorde det. Så vi pinade oss igenom hela. Blev myskväll hemma sen med bästa Hedwig And The Angry Inch.

Jag är lite kär i JCM. Man kan säga att han är lite begåvad han.

Idag vaknade jag vild elva tiden och upptäckte på Facebook att SBIFFs directors panel redan vart idag. Och så fick jag reda på att James Cameron, Quentin Tarantino och 3 andra Oscars nominerade regisörer var i panelen. Jävla helvete! Jag och Moa tänkte igår kväll att vi skulle kika vad det var för folk som skulle vara med och bestämma om vi skulle köpa oss varsin biljett. Glömde vi det? JA. Så idag har man gått och känt sig tom. Något som fattats. Att man kan vara så dum. Blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!

Fick med mig Moa på lite pingis, jag vann 3 matcher till 30. Gick ut på lite äventyr vid hamnen. Lite lässkigt när man skulle gå på den där. Och jag ramlade nästan ner i ett hål. För sanden vek sig under mig. Och jag skrapade benet, knät och handen lite. Sånt som bara händer mig!
Sörjde vår miss genom att äta på hamburgare på The Habit. Sen hem hem och dega. Jag försökte hitta ett plåster till våra sår. Kanske nåt med Hedwig, kanske John Cameron skulle göra nåt i Cali innan vi åker hem. Men jag hittade bara saker jag inte ville veta. Orkade inte pallra oss till pizza partyt bridgets hade idag. Hoppas dem hade roligt ändå, fast inte deras svenskar var där.. Gick alldeles nyss på en liten promme till Ralphs, för Moa blev akut glasssugen. Moa äter alltid glass!

"Är du sorbetsugen nu?"

Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!

2 kommentarer:

kenny starfighter aka sis sa...

neeeeeeeeej!!!!! vilken osis!!!!!

Therese sa...

Tack "Hanna som jag gick i grundskolan med"! :)

Men du, bor du i USA nu förtiden? Vad gör du där då? :)

Therese