torsdag 11 februari 2010

Munkkalas

Igår gick jag och Moa till Ralphs och storhandlade. Jag cyklade lite också. Första gången sen i augusti. Det
är roligt att cykla! Vi lånade Evelinas cykel. Åh härligt åh slipps bära alla kassarna. Mer än häligt, helt dunder ljuvligt. Jag köpte tolv glazed munkar. Dem säljs inte direkt styckvis där. Så det blev munkar till Lost igår. Sen blev jag lite high on donuts ;) Mina första munkar på riktigt riktigt länge! Så gott! Fast det ska ju helst vara med socker på. Blev ju en del munkar kvar, för Moa käkade inte 8 stycken! Så jag bjöd in Moa och Sandra på munkkalas idag, här hemma i Haley House mellan mina två lektioner. Det blev mycket lyckat. Lunch, munkar, musik och pings.


Jag har en kamrat Moa heter hon och hon är ett riktigt äckel. Svettlöken Moa, Svettlöken Moa!
När en annan vill vara snygg och ren har Moa svettiga ben.
Helt klart dagens låt: Svettlöken Åke!!!

Skulle bli basket ikväll, heja SBCC! Men fick nys om att Julia Roberts och Emile Hirsch skulle komma till film festivalen. Träffade Veronica (hon jobbar med SBIFF som intervjuare för SBCC) vid skolan också, hon trodde dem skulle komma men visste inte om dem skulle gå på röda mattan. Vi gick hem igen, det blir ju fler basketmatcher.. Linnea ville följa med så vi drog till Arlington och väntade. Jäklar vilken kö det var.. Alldeless för lång. Och inte kom Julia eller Hirsch heller. Så vi gick hem. Det var kallt och vi var hungriga.
Emile i filmen Milk. Bilden säger allt!

Inga kommentarer: